Aşa vor fi restaurantele viitorului

Noile tehnologii transformă chiar şi cele mai tradiţionale sectoare, iar restaurantele nu sunt o excepţie. Schimbarea obiceiurilor datorită ritmului actual de viaţă, pătrunderea puternică a smartphone-urilor şi a aplicaţiilor şi creşterea economiei colaborative împing sectorul restaurantelor spre digitalizare

Transformarea tehnologică are capacitatea de a provoca schimbări perturbatoare în aspecte de bază al restaurantului, de la management până la experienţa gastronomică, aşa cum reiese din raportul “Hacking the restaurant experience” realizat de Reimagine Food în colaborare cu Makro.

Reţelele sociale şi platformele de rezervări online au câştigat o pondere enormă în acest sector în ultimii cinci ani, maximizând puterea de atracţie: în prezent, 70% dintre clienţi au acces la restaurante prin aşa-numitul “prag digital.

 

Digitalizarea restaurantelor,

În prezent, o persoană este deja client cu mult timp înainte de a intra în local şi, de asemenea, mult timp după plecare. Digitalizarea a “extins” experienţa gastronomică dând loc celor trei momente cheie: captare, consum şi reputaţie. Sau ceea ce înseamnă: înainte în timpul şi după vizita sa la restaurant. Şi toate sunt la fel de importante.

Fără a lua în considerare boom-ul “uberizării” alimentaţiei, care a adus cu sine “food delivery“, ceea ce face ca restaurantul să nu mai aibă o singură locaţie pentru a se deplasa la casa fiecărui client. Au dispărut zilele în care a comanda mâncare la domiciliu era sinonim de pizza şi mâncare chinezească. Oferta actuală este enormă.

Inovaţia tehnologică un va duce la dipariţia retaurantelor tradiţionale.

Inovaţia tehnologică un va duce la dipariţia retaurantelor tradiţionale.

Aproximativ 50% dintre propietarii de restaurante spaniole consideră că tehnologia este pentru afaceri, o proporţie mai mare decât media europeană şi cu mult înaintea  Franţei (38%), potrivit datelor EHL Group colectate în raportul menţionat mai sus. Dar beneficiile tehnologiei depăşesc îmbunătăţirea gestionării rezervărilor şi a logisticii de bucătărie. Revoluţia reală se va da în felul în care clientul îşi  va trăi experienţa în acelaşi restaurant.

 

Tendinţe viitoare

Progresele tehnologice permit obţinerea eficacităţii, nu numai în gestiunea afacerii, ci şi în cea a clientului, transformând experienţa în restaurant. Diferite soluţii inovatoare sunt implantate puţin câte puţin, începnâd cu meniuri interactive care permit descoperirea originii alimentelor sau consultarea caloriilor unui fel de mâncare, pânâ la sisteme de plată cu smartphone.

În viitorul apropiat “inteligenţa artificialărobotica şi big data vor intra în restaurante, permiţând personalizarea meniurilor bazate, de exemplu, pe nevoile nutriţionale ale fiecărui client sau accelerând aşteptările”, prezice Marius Robles, CEO de Reimagine Food.

Cu toate acestea, inovaţia tehnologică nu va implica dispariţia restaurantelor tradiţionale. În opinia sa, în viitor vor coexista trei tipuri majore care vor satisface diferite nevoi de consum:

– Restaurante inteligente (sau de cunoaştere), unde emoţiile vor fi explorate dintr-o perspectivă multidimensională, cu o componentă tehnologică ridicată şi unde chiar bucătăriile vor fi conectate cu furnizorii obişnuiţi;

– Restaurante de performanță, foarte funcționale și cu un accent clar pe personalizare, în care vor domni concepte precum sănătatea și bunăstarea;

– Restaurante de agrement, unde obiectivul va fi pur şi simplu acela de a te simţi bine.

 

Ceea ce este sigur este că restaurantul viitorului va fi mai digital şi inteligent. Nu mai este suficient să oferi produse de calitate, mâncăruri cu o decoraţie atrăgătoare şi interioare impresionante. “Noul perfil de consumator doreşte să traiască experienţe gastronomice cu totul personalizate, unice şi avangardiste, în care toate simţurile”, conchide Marius Robles.

 

Puteţi accesa studiul la următorul link.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply