Aşa îşi revine Fiji dupa ciclon: comunicând pe reţelele sociale

Fiji a început lucrările de curăţenie şi reconstrucţie după dezastrul provocat de ciclonul Winston, care a ucis 29 de persoane şi mii de strămutaţi. Aşa cum informează autorităţile acestui arhipelag de insule din Pacific, “noua industrie a turismului a rezistat furtunii şi majoritatea hotelurilor şi serviciilor turistice funcţionează la capacitate maximă“. Fiji a primit 693.000 de turişti străini în 2014. În plus, ţară a lansat o campanie pe reţelele sociale #StrongerThanWinston, pentru a explica călătorilor că destinaţia a fost re-deschisă turiştilor.

“Deşi ce a fost mai rău în ceea ce priveşte furtuna a trecut, Winston a lăsat o urmă teribilă de distrugere în urma sa“, a spus premierul ţării, Frank Bainimarama, potrivit unei declaraţii oficiale preluată de agenţia de presă Efe.

“Necesitatea este mare şi urgentă (…) procesul de reconstrucţie va lua timp. Poate mult timp. Aproape nicio parte a ţării nu a scăpat de cicatrici (ale ciclonului)”, a spus oficialul.

Lista oficială actualizată de victime şi pagube oferă datele a 29 de morţi, 89 de răniţi (şase internaţi), 274 de centre evacuate, 13.913 de evacuaţi, 364 de locuinţe distruse, 136 de locuinţe deteriorate şi 65 de şcoli distruse sau deteriorate, informează Efe.

Ciclonul a ajuns săptămâna trecută în Fiji cu ploi torenţiale şi vânturi susţinute de 230 de kilometri pe oră şi rafale de 325 de kilometri pe oră şi s-a oprit duminică.

Imagine: www.fiji.travel

Imagine: www.fiji.travel

Redeschiderea zborurilor 

Sambata, Guvernul a declarat starea de dezastru natural şi a impus starea de asediu pentru aproximativ 310.000 ai ţării, care a fost ridicată luni.

Premierul arhipelagului Fiji a anunţat reluarea zborurilor interne şi internaţionale.

Industria noastră a turismului a rezistat furtunii şi majoritatea hotelurilor şi serviciilor turistice funcţionează la capacitate maximă”, a spus Bainimarama.

Agenţia naţională de promovare a turismului din Fiji a postat, de asemenea, mai multe fotografii pe pagina sa de Facebook cu privire la lucrările de curăţenie în hotelurile de pe insulă.

Una dintre imaginile postate pe Facebook de Visit Fiji.

Una dintre imaginile postate pe Facebook de Visit Fiji.

Gestionarea crizelor prin intermediul reţelelor sociale

În plus, agenţia oficială Tourism Fiji a utilizat, de asemenea, a utilizat reţelele sociale pentru a disemina cele mai recente informaţii cu privire la ciclon şi acum despre modul în care această destinaţie turistică se intoarce la normalitate, răspunzând de exemplu prin intermediul Facebook pentru acei turişti care urmează să sosească în ţară la scurt timp.

De asemenea, site-ul oficial de Turism al Fiji explica faptul că uraganul Wiston nu mai reprezintă o ameninţare pentru insule şi oferă link-uri la site-urile cu prognoze meteo.

 

Servicii întrerupte

De moment, a fost restabilită comunicarea cu insula Koro, cea mai afectată din grupul Lomaivit (centro), dar până în prezent cu doar patru linii de telefon.

Cu toate acestea, este încă tăiată comunicarea cu alte insule din nord şi acest arhipelag, situat în mijlocul Pacificului.

Restabilirea serviciului de apă potabilă şi energie electrică va mai dura încă câteva zile, dacă sunt finalizate lucrările săptămâna aceasta.

Premierul arhipelagului Fiji a mulţumit, de asemenea, pentru răspunsul internaţional la această catastrofă şi a semnalat importanţa că Guvernul şi ONG-urile să coordine asitenţa pentru a accelera răspunsul.

 

693.000 de turişti pe an

Conform barometrului Organizaţiei Mondiale a Turismului, arhipelagul Fiji a primit 693.000 de turişti străini în 2014 (+5,3%) şi veniturile din turism s-au ridicat la 751 de milioane de dolari.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply