Așa este noul Thomas Cook, avantaje și dezavantaje

Thomas Cook a căzut sub greutatea unei datorii de 1,6 miliarde de lire sterline (1,754 milioane de euro) în urmă cu aproape un an, lăsând 9.000 de angajați fără loc de muncă doar în Regatul Unit și contribuabilul britanic cu o factură de 100 de milioane de lire sterline (109 mil. €) pentru a repatria peste 180.000 de clienți care au rămas blocați în străinătate după faliment. Acum brandul se ridică din cenușă într-un mediu total diferit și fără datorii, sau închirieri, sau avioane … care va fi viitorul său?

 

De fapt, datoriile financiare totale ale companiei mamă Thomas Cook care își compunea datoriile în momentul falimentului se ridică la 8.990 milioane de lire sterline (10.579 milioane de euro), din care 885 milioane de lire sterline (1.041 milioane de euro) erau datorii cu furnizorii săi din sectorul turistic, care includea hoteluri din întreaga lume, în special în Marea Mediterană, conform datelor dezvăluite la acea vreme de Serviciul de Insolvență din Regatul Unit

 

Istoria este recentă: Thomas Cook a intrat în lichidare pe 23 septembrie 2019 (a se citi: Thomas Cook a intrat în lichidare).

 

Revenirea

Acum Thomas Cook s-a întors (a se citi: Thomas Cook a revenit ieri 16 septembrie ca noua OTA a Fosun în Europa), dar nu la fel, ci diferit și, de asemenea, nu toată lumea este mulțumită de această revenire, potrivit unui raport al mediului britanic Travelmole. Revenirea brandului la activitatea turistică ridică multe îndoieli, mai ales în acest mediu de criză.

 

Thomas Cook nu a fost relansat de conglomeratul chinez Fosun ca o companie de turism integrată cu agenții la nivel de stradăo companie americană și pachetul turistic ca afacere, dar, se arată în raport, „ca o agenție de turism online care vinde pachete dinamice bazate în principal pe zboruri ieftine cu EasyJet și cazare de la trei bănci de paturi”.  

 

Brandul a fost relansat „ca o agenție de turism online care vinde pachete dinamice bazate în principal pe zboruri ieftine cu EasyJet și cazare de trei bănci de paturi”

 

Singurul lucru care rămâne din vechiul Thomas Cook este adresa URL a site-ului său web, thomascook.com, și „logo-ul familiar al inimii însorite”. Nici agențiile de pe străzile principale, nici compania aeriană, nici sediul central din Peterbrough, evidențiază Travelmole.

 

Deși promotorii lor sunt aproape aceeași. Proprietarul, conglomeratul chinez Fosun, a fost, de asemenea, principalul acționar al fostului Thomas Cook. Travelmole amintește cum la doar câteva săptămâni după ce operatorul turistic s-a prăbușit în septembrie anul trecut, Fosun „a smuls brandul de la lichidatori cu 11 milioane de lire sterline, provocând furie în sindicatul TSSA, care a descris suma ca fiind nesemnificativă” (a se citi: Fosun cumpără brandul Thomas Cook pentru 13 mil. € după ce TUI a fost respins). 

 

Unii dintre noii directori ai Thomas Cook sunt aceiași oameni care se aflau la conducerea companiei când a dat faliment, inclusiv noul CEO Alan French, care era directorul de Strategie și Tehnologie al grupului. 

 

Furie și critici

Travelmole susține că mulți dintre foștii angajați ai lui Thomas Cook și chiar foști furnizori și-au exprimat supărarea pe Facebook. Ei consideră că brandul ar fi trebuit să rămână îngropat, că este „dezgustător” și „oribil” faptul că brandul se ridică acum din cenșă, când a lăsat atât de mulți oameni în urmă, când s-au pierdut atâtea locuri de muncă

 

De asemenea, se întreabă de ce proprietarii, aceiași care relansează acum brandul, nu l-au salvat acum un an, când ar fi putut acest lucru. De fapt, Fosun și băncile cu participare în companie „s-au oferit să strângă un total de 900 de milioane de lire sterline (984 milioane de euro) pentru a salva Thomas Cook în septembrie anul trecut”, dar, conform opiniei presei britanice, „posibilitatea a fost frustrată deoarece fondurile de investiții au refuzat să-l susțină”. 

 

Merită să ne amintim aici că a existat și o încercare a hotelierilor spanioli de a salva companiile de la lichidare, încercând să strângă 107 milioane de euro. Condus de Miguel Fluxá, grupul a încercat până în ultimul moment că CEO-ul grupului falimentat, Peter Frankhauser, să poată prezenta acele 107 milioane de euro băncilor ca garanție că ar putea face față afacerii. Dar nu a fost posibil. 

 

Încă frustrați și supărați că nu a existat salvare sau mântuire, alți foști angajați și foști furnizori își exprimă îndoielile cu privire la faptul că brandul va câștiga încrederea publicului, după ce a dat faliment atât de spectaculos și a lăsat atât de mulți oameni și companii în pericol. 

 

Sinonim de faliment

Expertul în companii aeriene Peter Knapp, al firmei de consultanță Landor, întrebat de presa britanică, consideră că Thomas Cook este un nume care este sinonim cu falimentul. „Dar există o oportunitate pentru brand, consideră el, dacă acesta învață din lecțiile din trecut și răspunde nevoilor pasagerilor, adaptându-se la noile cerințe de călătorie”. 

 

Pentru a reuși, „noul” brand ar trebui să fie „empatic cu cerințele clienților, sigur, conștient și, mai presus de toate, agil”. 

 

Provocarea este enormă, asigură acest expert, iar „numele și istoria sa recentă nu vor ajuta” pentru a facilita supraviețuirea. 

 

Clienții vechiului Thomas Cook au ieșit pe rețelele de socializare, explică Travelmole, pentru a aminti că operatorul turistic le-a stricat vacanța și încă le datorează bani. Mai exact, unul a scris, după cum a informat Travelmole: „Thomas Cook supraviețuiește, de beneficii va profita investitorul chinez, muncitorii britanici au plătit prețul și economia britanică va avea de suferit. Nu este un rezultat bun pentru Regatul Unit”. Britanicii simțeau cu siguranță afecțiunea față de brand, care există din 1845.

 

Astfel, pare clar că prăbușirea lui Thomas Cook este încă proaspătă în mintea britanicilor. Poate de aceea, noul CEO insistă asupra faptului că vacanțele vândute de operatorul turistic sunt protejate prin licența ATOL și că plățile clienților vor fi depuse într-un cont până când se vor întoarce din călătorii. 

 

Noul Thomas Cook va depune banii clienților într-un cont până când se vor întoarce din călătorii, ca măsură pentru a oferi încredere pieței. 

 

Avantaje față de „vechiul” Thomas Cook

Travelmole se întreabă dacă noua companie va supraviețui, mai ales având în vedere acest mediu de criză din cauza pandemiei. Dar noul Thomas Cook, spune el, „are multe avantaje evidente față de predecesorul său și de alte companii de multă vreme”

 

Pentru început, nu mai are o datorie de 1,6 miliarde de lire sterline de plătit, nici agenții cu pierderi care consumă resurse, nici avioane la sol, așa cum se întâmplă cu companiile aeriene, sau chirii de plătit pentru blocurile de birouri goale, 50 de angajați lucrează de acasă

 

Și mediul din sectorul turistic britanic concluzionează, spunând că noua companie, „lansată în timpul pandemiei, a avut ocazia să construiască o afacere bine pregătită pentru noul normal. Are, de asemenea, unul dintre cele mai recunoscute branduri turistice, dar va trebui să așteptăm să vezi dacă este un lucru bun sau rău în cele din urmă. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.