Aplicaţii vs site-uri mobile în sectorul hotelier

Toată lumea ştie deja importantă de a avea un design web responsive pentru ca clienţii să poată rezerva cazare de pe orice dispozitiv, chiar şi în drumul lor spre unitatea de cazare. Cu toate acestea, Paul Lin, fondatorul şi CEO-ul firmei de consultanţă australiană de aplicaţii Empirical Works, subliniază marile beneficii ale dezvoltării unei aplicaţii pentru telefoanele mobile de care, în opinia sa, ar trebui să ţină cont hotelurile.

O aplicaţie pentru hoteluri bine concepută, de exemplu, permite clienţilor să facă ei însăşi check-in-ul şi check-out-ul. În momentul când fac acest lucru sunt activate controalele de acces la uşa camerei sale în aplicaţie, lăsându-l să intre în momentul în care acesta se apropie de ea. Eliminarea necesităţii de a interacţiona cu personalul hotelului la sosire poate părea ciudat, aşa cum a recunoscut Lin, dar permite hotelului să se diferenţieze, mai ales în faţa clienţilor millennials, pentru care “self service-ul a devenit modul lor de operare în orice moment”.

Odată ajuns în cameră aplicaţia se poate conecta la toate serviciile hotelului, oferind oaspeţilor un centru simplu de conexiuni pe care îl poate utiliza după cum doreşte, de exemplu, pentru a cere filme la tv sau a accesa meniul de room service.

Hotelurile cu adevărat inovatoare pot profita, de asemenea, de alte funcţiuni ale telefonului pentru a îmbunătăţ experienţa clientului: de exemplu, funcţii de geolocalizare care permit hotelului să identifice cu ajutorul aplicaţiei unde se află clientul în orice moment, întodeauna cu permisiunea lui, desigur. Astfel, oaspetele poate primi o băutură pe aplicatia sa dacă personalul hotelului va şti imediat unde să-l servească, fie lângă piscină, în lobby sau în cameră.

În mod individual fiecare din aceste funcţii pare a fi mică, dar împreună pot da impresia unui hotel cu servicii complet personalizate pentru fiecare individ. În urmă, cu şase ani, îşi aminteşte Lin, eram deja în situaţia în care mai mulţi oameni îşi pierd mai degrabă portofelul decât telefonul, iar această statistică nu s-a oprit din creştere de atunci.

A oferi un serviciu personalizat clientului prin intermediul sistemelor de geolocalizare sau a trimite notificări, sunt două funcţii pe care le oferă aplicaţiile. #shu#

A oferi un serviciu personalizat clientului prin intermediul sistemelor de geolocalizare sau a trimite notificări, sunt două funcţii pe care le oferă aplicaţiile. Imagine Shutterstock.

Telefonul mobil este un element esenţial din echipamentul personal şi interacţionând cu hotelul prin intermediul lui, clientul poate avea impresia că hotelul interacţionează cu el în “limbajul” lui, ceea ce contibuie la îmbunătăţirea calităţii percepute a serviciului pe care îl primeşte.

 

De ce o aplicaţie

Lin recunoaşte că există o dezbatere în crestere cu privire la dacă sunt într-adevăr necesare sau este mai bine să dezvolţi pur şi simplu un site mobil. În această privinţă, el constată “că cu cantitatea de aplicaţii multimedia care pot fi afişate pe un site mobil, poate părea prea inutilă muncă de a dezvolta o aplicaţie specifică”.

Dar el asigură că “în timp ce acest lucru poate fi valabil pentru unele industrii verticale, acesta nu este cazul hotelurilor”. Unul dintre motivele cele mai convingătoare pentru a crea o aplicaţie este că poţi profita de toate funcţiile telefonului de care cu site-urile mobile nu poţi, cum ar fi geolocalizarea citată mai sus. În propiile sale cuvinte, “dacă doreşti să urmezi traseul clienţilor tăi în hotel pentru a le oferi acest tip de serviciu personalizat, singura cale este printr-o aplicaţie”.

De asemenea, utilizând aplicaţiile poţi trimite notificări clienţilor tăi, poate oferindu-le o reducere la room service sau anunţându-i că va avea loc un mare eveniment în hotel. Astfel, clientul află imediat şi are mai multe oportunităţi de a profita de oferte promoţionale, de care ar putea fi interesat.

Lin insistă, de asemenea, asupra diferenţelor dintre percepţia de încredere pe care oamenii o au în aplicaţii în comparaţie cu site-urile mobile. De fapt, 85% din utilizatorii de telefonie mobilă le preferă pe primele, potrivit Entrepreneur. Prin urmare, şi deşi există necesitatea evidentă de a se asigura că aplicaţia este fiabilă, funcţională şi uşor de utilizat, fondatorul Empiric Works garantează că “dacă ai o aplicaţie bine concepută, poţi sa fii sigur că vei capta atenţia clientului“.

Prin urmare, Lin estimează că va veni un moment în care aplicaţiile mobile nu vor mai fi doar o opţiune pentru hoteluri. Tehnologia permite utilizatorilor să se bucure de o experienţă mai personalizată şi eficientă a hotelului şi, în acelaşi timp, hotelul poate utiliza această aplicaţie în mod eficient pentru a creşte vânzările suplimentare a oricăruia dintre serviciile sale, de la divertisment la gustările de ultim moment.

 

Informaţia de referinţă este disponibilă pe eHotelier.

 

Leave a Reply