Apetitul de achiziţii al Expedia

AnalizăExpedia a fost protagonista unui număr important de tranzacţii de cumpărare în ultimele luni, ca parte a unui proces în care luptă cot la cot cu Priceline, companii mamă a agenţiei Booking, care a reuşit să o depăşească de ceva timp şi pe care doreşte să o ajungă.

Expedia trăieşte un adevărat avânt al achiziţiilor. Aşa cum am informat în ştirea Expedia va cumpăra Orbitz cu 1.200 mil. €, ceea ce ar fi a treia achiziţie a unei OTA din ultimele patru luni.

Aşa cum s-a explicat în ştirea Expedia cumpără OTA americană Travelocity cu 250 mil. €, compania a început anul cu o achiziţie puternică, în timp ce la sfârşitul anului 2014 Expedia a completat cumpărarea grupului australian Wotif Group, care include mai multe branduri care operează în Asia-Pacific. În plus, în luna februarie, Expedia şi-a crescut cu 25% participarea sa în OTA pe care o deţine împreună cu AirAsia.

Apetitul de achiziţii al Expedia

Anterior, OTA a făcut alte mari investiţii, cum ar fi cumpărarea agenţiei eLong în 2011 pentru a intra pe piaţa chineză, unde menţine, de asemenea, o luptă puternică cu Priceline, care a investit în marea agentie online chineză Ctrip. Iar în 2013, Expedia a achiziţionat metasearch-ul Trivago pentru a avea, de asemenea, o prezenţă puternică în acest domeniu al distribuţiei.

Oricum, aşa cum s-a informat în articolul Concurenţa dintre Expedia şi Priceline rămâne aprinsă, concurenţa dintre cele două este acerbă, fiind vorba de două companii care îşi păstrează complet hegemonia la nivel mondial, aşa cum informam în articolul În distribuţia online mărimea contează, pentru că împreuna acaparează deja 47% din piaţă.

 

Priceline o depăşeşte în profit şi cifră de afaceri

Adevărul este că Priceline o întrece atât în cifra de afaceri cât şi în proftabilitate. Rezultatele pentru 2014 ale Expedia reflectă că a obţinut un profit de 398 milioane de dolari (347 milioane de euro) în 2014, reprezentând o creştere de 71% de la 232 milioane de dolari (202 milioane de euro) din 2013. Cifra de afaceri totală a grupului a ajuns la 5.763 milioane de dolari (5.030 milioane de euro), reprezentând o creştere de 21% comparativ cu cele 4.771 milioane de dolari (4.163 milioane de euro) de anul trecut.

Priceline depăşeşte Expedia în profitabilitate şi venituri.

Priceline depăşeşte Expedia în profitabilitate şi venituri.

 

În timp ce Priceline a făcut un profit de 2.421 milioane de dolari (2.135 milioane de euro) în 2014, reprezentând o creştere de 28% comparativ cu cele 1.892 milioane de dolari (1.669 milioane de euro) din 2013. Cifra de afaceri totală a grupului a ajuns la 8.441 milioane de dolari (7.448 milioane de euro), reprezentând o creştere de 24% faţă de cele 6.793 milioane de dolari (5.996 milioane de euro) de anul trecut.

 

Consecinţele pentru agenţiile de turism

Toate aceste mişcări de achiziţii din partea marilor OTA face ca limitarea din ce în ce mai mare a opţiunilor consumatorilor în piaţa online. Aşa cum susţine un recent articol al ziarului specializat Travelpluse, această tendinţă poate însemna o oportunitate pentru agenţii de turism, deoarece pot evidenţia mai mult diferenţierea serviciilor pe care le oferă.

Iar Profesia de agent de turism se revalorizează şi Consumatorii milllennials impulsionează reîntoarcerea la agenţia tradiţională cu dorinţa lor de a trăi experienţe diferite pentru care au nevoie de consiliere.

 

O analiză de Ángeles Vargas hosteltur.com

Leave a Reply