Amadeus sugerează 4 scenarii în turismul online pentru 2020

Competitivitatea şi exigenţa pe care o generează o industrie atât de suculentă cum este cea a turismului, face ca inovarea să fie viaţa de zi cu zi a companiilor care au nevoie să dea tonul. Amadeus prin intermediul acestor scenarii marchează ceea ce va fi, eventual, relitatea activităţii afacerilor de turism în anii următori.

Planificarea scenariilor este un instrument de origine militară utilizată pentru prognoza şi dezvoltarea acţiunilor care se adaptează unei situaţii simulate printr-o cunoaştere extensivă a contextului. Amadeus, plecând de la o bună cunoaştere a sectorului turismului şi a unor metodologii de muncă în rândul profesioniştilor şi experţilor, prezintă 4 scenarii într-o marjă de trei ani, pentru a determina care vor fi mişcările diferitilor agenţi de turism.

Amadeus sugerează 4 scenarii în turismul online pentru 2020

Amadeus sugerează 4 scenarii în turismul online pentru 2020

În cuvintele lui Sébastien Gibergues, Şeful de Leisure şi Turism Online ale companiei  Amadeus IT Group: “Pentru a rămâne competitivi, “jucătorii” industriei turismului trebuie să se gândească la viitor şi să adapteze produsele lor şi modelele de afaceri bazate pe modificările prevăzute şi perturbări ale ecosistemului”.

Începem o revizuire a celor 4 scenarii prezentate de compania Amadeus:

Scenariul 1. Mega Online Travel Retailers. (Mega Agenţii de Agenţii de Comercializare cu Amănuntul) Consolidarea modelui de afaceri OTA şi metasearch, precum şi creşterea preţului publicităţii online, ar putea duce la un nou model de agenţie de comercializare cu amănuntul. OTA sunt în măsură să producă mai mult şi sub o informaţie precisă, având capacitatea de cumpăra canale de marketing, să construiască brand şi să iasă în evidenţă raportat la competitorilor săi, în timp ce motoarele de metacăutare obţin o relaţie mai strânsă cu clientul prin intermediul OTA.

Scenariul 2. Digital Tour Operators. (Operatori de turism digitali). Operatorii de turism tradiţionali şi OTA ar putea deveni vânzătorul definitiv de călătorii. Se bazează pe conceptul manipulării plecând de la serviciul pe care îl furnizează în agenţii. Operatorii de turism digitali vând experienţa de călătorie. Din această colaborare se dezvoltă noi agenţii pentru a permite agenţilor să combine perfect între fizic, digital şi human.

Scenariul 3. Mobile Travel Retailers(Agentii de Comercializare cu Amănuntul Mobile) Să ne imaginăm o aplicaţie mobilă care însoţeşte călătorul de-a lungul întregului traseu al călaăoriei sale. Locul unui canal de distribuţie complementar, cel mobil ar putea altera pieţele prin intermediul penetrării sale şi o nouă modalitate fiind vizibil clientului înainte, în timpul şi după o călătorie prezentând noi oportunităţi de vânzare.

Scenariul 4. The New Travel Marketplace. (Noua piaţa de călătorii) Din ce în ce mai mult cei mai important din domeniul TIC şi giganţii e-commerce-lui dezvoltă platforme comune mai inovatoare. Principalii “jucători din industria călătoriilor se unesc şi construiesc propriile lor platforme de călătorie plecând de la OTA, companii aeriene, hoteluri şi alte companii legate de industria turismului pentru a vinde produsele şi serviciile sale.

Aşa cum menţionează documentul şi parafrazându-l pe Charles Darwin: “specia care supravieţuieste este cea care se adapatează cel mai bine la mediul în schimbare, în care se află”. Aceste scenarii care sunt identificate de Amadeus pot fi proiecţii, dar există indicii clare că se pot materializa. Ceea ce este clar este faptul că pentru a rămâne competitive, agenţiile online trebuie să răspundă schimbărilor şi să anticipeze posibilele viitoare perturbări. Cealaltă opţiune este de a fi depăşit de competitorii mai relevanţi şi agili. Luarea deciziilor este cheie pentru supravieţuire, a stagna în ziua de azi nu este o opţiune. Companiile au nevoie să se dezvolte, să se extindă sau să moară.

 

Informaţia este extrasă din raportul Online Travel Evolve, Expand or Expire 2020.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply