Alertă în Germania cu privire la creşterea preţurilor pe care o va provoca noua directivă europeană

Asociaţia germană de vânzări pe Internet, Verband Internet Reisevertrieb – VIR, a asigurat că noua directivă europeană privind pachetele de călătorie va creşte preţurile produselor turistice.

VIR a avertizat că documentul curent, încă în curs de procesare, recunoaşte o gamă largă de interpretări şi una dintre ele poate prejudicia atât consumatorul cât şi agenţia. Acesta indică faptul că, până în prezent, un turoperator se definea ca o companie care vindea cel puţin două produse sau servicii turistice diferite cu un preţ final. El afirmă că în viitor, atât un portal online, cât şi o agenţie tradiţionala ar putea deveni responsabilă dacă vinde două produse în două secţiuni diferite.

Conform preşedintelui asociaţiei, Michael Buller, “cu noi reguli, piaţa nu devine doar mai confuză ci şi mai scumpă. Furnizorul va trebui să perceapă costurile pentru o asigurare suplimentară, dacă nu doreşte sau nu poate reduce marja”. Prin urmare, el consideră că, de moment noua directivă implică, “mai puţine servicii, preţuri mai mari şi o mai mare confuzie”.

Furnizorul ar putea percepe o asigurare suplimentară pentru fiecare serviciu. shu#.

Furnizorul ar putea percepe o asigurare suplimentară pentru fiecare serviciu. Imagine Shutterstock.

Asociaţia agenţiilor germane DRV, a declarat anterior că respinge mai multe puncte ale directivei, subliniind referirea la Click-through, pe care o consideră forte confuză, deoarece nu se specifică ce rezervări online sunt acoperite şi care nu. La rândul său, Asociaţia Agenţiilor de Turism din Spania (CEAV) respinge modificările din directiva europeană, considerând că definiţia este “restrictivă şi nesatisfacatoare, cerând să fie transmise datele cardului de credit, acest lucru putând duce în practică ca totul să fie lipsit de valoare, consumatorii rămânând fără protecţie. Acest lucru este deosebit de îngrijorător, având în vedere că principalul motiv pentru care a fost iniţiat procesul de revizuire a directivei a fost tocmai pentru a include noile canale de vânzare şi obiceiuri ale consumatorilor, care au evoluat atât de mult din anii 90”.

 

Puteţi vizita articolul de referinţă pe Fvw.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply