Shadow

Alertă europeană privind Airbus A321neo similară cu modelul 737MAX

Agenția Europeană de Siguranță a Aviației (EASA) a anunțat săptămâna aceasta companiile aeriene care operează Airbus A321neo despre posibilitatea unei „înclinații excesive” a nasului în sus sau în jos pe axa care trece de la o aripă la alta în anumite circumstanțe. În acest sens, Airbus introduce o revizuire temporară a manualelor sale de zbor al noului model care ar evita că aeronava să atingă aceste condiții. „Tonul excesiv” este problema care a efectat modelul 737 MAX și a determinat Boeing să instaleze MCAS în prototip, spun experții. 

EASA a dezvăluit că revizuirea urmărește analiza ridicării și a computerului eleroanelor de tip redesignat. Explicația situației nu a fost aprofundată, dincolo de faptul că ar putea apărea „inclinație excesivă” în anumite condiții și „în timpul manevrelor specifice”. EASA avertizează că acest lucru ar putea duce la un „control redus” al aeronavei.

Airbus a emis revizuiri temporare ale manualului de zbor al aeronavei care incorporează limitări operaționale.

 A321neo, test pe o suprafață inundată (Fotografie: Airbus. V. Ricco).
A321neo, test pe o suprafață inundată (Fotografie: Airbus. V. Ricco).

FlightGlobal informează că EASA a ordonat operatorilor avionului A321neo să-și modifice manualele de zbor în consecință, în termen de 30 de zile de la emiterea alertei. De fapt, comanda va acoperi versiunile modelului de aeronavă propulsat de motoare, atât CFM International Leap-1A, cat și Pratt & Whitney PW1 100G.

Airbus a emis șapte revizuiri temporare relevante pentru manualul de zbor, între 21 iunie și 10 iulie. EASA spune că măsura de securitate este o acțiune interimară și ar putea fi urmată de alte cerințe.

Trebuie să ne facem griji?

Potrivit portatului Simple Flying, citând un articol publicat de AirInsight, Airbus, cu sistemul său Fly-by-wire (pilotare pe cablu sau pilotare prin comenzi electronice), care înlocuiește controalele de zbor manuale convencționale ale unui avion cu o interfața electronică, mai extinse decât cele ale 737MAX, acesta pot rămâne în siguranță după procedură. În timp ce portalul View from the Wing și alte surse arată că nu este încă cunoscut dacă va fi necesară o modificare a software-ului pentru A321neo.

Având în vedere faptul că 737 MAX și probleme sale fundamentale de proiectare se află în centrul atenției industriei aviatice, este de la sine înțeles că Airbus va intreprinde acțiunile corespunzătoare pentru a se asigura că avioanele sale sunt sigure pentru a zbura. 

Modelul A321neo funcționează din 2017, după prima livrare către Virgin America (acum Alaska Airlines). Prin urmare, a zburat timp de doi ani fără niciun incident grav legat de incidentul descoperit.

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.