Shadow

Airbus vs Boeing: un război care s-a încheiat unu la unu în 2021

Cei doi mari producători de avioane din lume și eterni rivali, European Airbus și American Boeing, și-au raportat comenzile și livrările comerciale în anul 2021. Cifrele arată că Airbus rămâne cel mai mare producător ca livrări, în timp ce Boeing a câștigat runda de noi comenzi, după ajustări contabile aferente comenzilor de cumpărare acumulate. După o reducere drastică a producției, în principal din cauza pandemiei de COVID-19producătorii de flote înregistrează o cerere crescută pentru avioane de mediu curier atât pentru transportul de pasageri cât și de marfă, în pofida preocupării la nivel mondial pentru omicron

Obiective atinse

Airbus a livrat 611 avioane comerciale către 88 de clienți în 2021, atingându-si obiectivul de livrare pentru anul trecut și păstrându-și coroana de cel mai mare producător de avioane din lume pentru al treilea an consecutiv. Prin aceasta, a demonstrat, de asemenea, rezistență și recuperare odată cu progresul planurilor de accelerare. Aceste livrări au inclus 50 de unități din familia A330, 55 din familia A350 și 5 din familia A380. Producătorul european a explicat că aproximativ 25% din avioanele comerciale în 2021 au fost livrate prin intermediul consacratului „proces de livrare electronică”, permițând clienților să-și primească aeronava cu nevoie minimă de echipament pentru călătorie.

Mai mult, în 2021, Airbus și-a dublat aportul brut de comenzi față de 2020 cu 771 de vânzări noi, 507 nete, aproape dublu față de 2020, pe toate programele și segmentele de piață „demostrând puterea gamei complete de produse a companiei și semnalează o încredere a pieței renovată”, a subliniat compania.

„Realizările noastre în privința avioanelor comerciale în 2021 reflectă concentrarea și rezistența echipelor noastre Airbus, clienților furnizorilor și părților interesate din întreaga lume, care s-au unit pentru a oferi rezultate remarcabile. Anul a înregistrat comenzi semnificative de companii aeriene din întreaga lume, ceea ce indică încrederea în creșterea durabilă a călătoriilor cu avionul post-COVID”, a declarat Guillaume Faury, CEO Airbus.

„În timp ce incertitudinea persistă, suntem pe cale să creștem producția până în 2022 pentru a îndeplini cerințele clienților noștri. În același timp, pregătim viitorul aviației, transformăm capacitățile noastre industriale și implementăm foaia de parcurs pentru decarbonizare”.

La sfârșitul anului 2021, registrul de comenzi al Airbus se ridică la 7.082 de aeronave. Corporația europeană va reporta rezultatele financiare pentru întregul an 2021 pe 17 februarie 2022.

Așteptări îndeplinite

Acțiunile Boeing au crescut cu aproximativ 2% după ce a raportat închiderea anului 2021 cu 909 comenzi brute și 535 de comenzi nete, după scăderea anulărilor și convertirea pentru ajustări contabile regulate.

Din cele 909 de comenzi brute de avioane din stocul lui Boeing, peste 700 au fost pentru controversatul MAX. Vânzările avioanelor pentru transportul de marfă au fost un al punct pozitiv, datorită creșterii comerțului electronic și a transportului de marfă aerian. Acesta a depășit 771 de comenzi brute ale Airbus pentru anul 2021.

Controversatul 737 a stimulat comenxile lui Boeing în 2021.

În cele din urmă, dacă se adaugă și anulările, comenzile nete ale Boeing au totalizat 479, în urma rivalului său, dar au crescut la 535, după aplicarea ajustărilor contabile, care adaugă sau scad vânzările în funcție de sănătatea finaciară a companiei aeriene sau de alți factori.

Cu toate acestea, Boeing a îndeplinit în mare măsură așteptările analiștilor cu privire la livrările de avioane, cu un total de 340 de avioane către clienți, între companii aeriene și alți transportatori, în 2021, în creștere de la 157 în 2020. Livrările au fost conduse în mare parte de 737 MAX, care fusese interzis de autoritățile de reglementare din întreaga lume timp de aproape doi ani după un accident fatal în 2018 și altul în 2019.

Creșterea livrărilor a fost o veste binevenită pentru Boeing, care a avut probleme ca urmare a accidentelor, pandemiei și problemele de producție, care au oprit livrările către clienți a avioanelor 787 Dreamliner pentru o mare parte din ultimele 14 luni.

Cele 340 de livrări în 2021 ale Boeing, inclusiv 263 de avioane 737, 7 avioane jumbo 747, 32 de aparate 767, 24 de aeronave 777 și 14 de avioane cu corp larg 787.

Este programat ca Boeing să raporteze rezultatele trimestrului al patrulea și al întregului an înainte de deschiderea piețelor pe 26 ianuarie.

Impactul pandemiei în sectorul aerospațial: Cum va modifica COVID-19 designul viitoarelor cabine de pasageri.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.