Airbnb achiziționeaza site-ul de rezervări hoteliere last minute HotelTonight

Platforma Airbnb de închirieri de vacanță a anunțat săptămana trecută un acord pentru achiziționarea site-ului de rezervări hoteliere last minute HotelTonight, o mișcare care o apropie de piața turistică convențională pe măsură ce se pregătește pentru ieșirea în acest an pe Bursa de Valori. 

Într-o declarație, cofondatorul și CEO-ul Airbnb, Bryan Chesky a justificat operațiunea spunând că „o bună parte din construirea unei platforme de călatorii complete are de-a face cu capacitatea de a găzdui toți oaspeții, fie că își planifică călatoria cu un an sau cu o zi în avans”.

HotelTonight este o companie fondată în 2010 în San Francisco (California, SUA), același oraș în care își are sediul Airbnb, și este specializată în vânzarea la prețuri reduse last minute a camerelor de hotel care nu au fost rezervate, în cele mai multe cazuri în centrele urbane.

Deși ninciuna dintre cele două companii nu a furnizat detaliile operațiunii, cea mai recentă analiză privată a HotelTonight valorează site-ul web la 465 milioane de dolari, o sumă care corespunde prețului convenit, ar fi cea mai mare achiziție realizată vreodată de Airbnb.

Cu această achiziție, firma de închirieri turistice face încă un pas în trecerea la un model conventional, pe care l-a realizat în utlimul timp, în care a optat puternic pentru „pachetele de vacanță”, stilul tradițional complet, oferind activități și rute turistice pe lângă cazare.

Airbnb plănuiește să iasă pe Bursă în acest an, la fel cum au făcut multe alte companii de tehnologie precum Uber, Lyft, Pinterest și Slack, iar în luna ianuarie a prezentat pentru a doua oară consecutiv beneficii anuale, ceea ce ar permite investitorilor să primească cu și mai mult entuziasm intrarea sa.

Compania se așteaptă să ajungă până la sfârsitul lunii martie la 500 de milioane de tranzacții pe platforma sa de la înființarea sa în 2008, ceea ce ar însemna că 100 de milioane din întreaga lume au rezervat cazare pe Airbnb din luna septembrie anul trecut, când a ajuns la 400 de milioane.

Aceste date ne permit să ne facem o idee despre viteza mare cu care crește compania, în ciuda faptului că are procese deschise cu Primariile mai multor orașe din lume, cum ar fi New York, Paris, Barcelona și chiar orașul în care a luat naștere, San Francisco, care o acuză de contribuirea la prețul ridicat al chiriilor.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.