Air France-KLM îşi propune să urmeze paşii companiei Lufthansa şi să taxeze rezervările prin GDS-uri

Ca urmare a anunţului Lufthansa de a taxa din septembrie 16 euro pentru rezervările prin intermediul GDS-urilor, deja sunt mai multe companii aeriene care văd o şansă de a se alătura strategiei de reducere a costurilor, sau cel puţin să pună presiune pe GDS-uri pentru a obţine o reducere a facturii. Primul a fost Air France-KLM.

Acest lucru a fost sugerat de preşedintele Air France-KLM, Alexandre de Juniac, vorbind la o reuniune a IATA. De Juniac a spus că “evaluăm această posibilitate” de a urma paşii companiei Lufthansa şi a percepe o taxă pentru rezervările în canalele externe cu grupul aerian, cum ar fi GDS.

Cu toate acestea, executivul a amintit că Air France-KLM are încă doi ani de contract cu Amadeus, ceea ce implică o mare complexitate contractuală pentru orice modificare a condiţiilor, cel puţin în această perioadă.

Iberia-British o aplaudă

În aceeaşi reuniune a IATA au fost prezenţi alţi înalţi executivi ai companiilor aeriene, cum ar fi Willie Walsh, al IAG (Iberia-British), şi Brad Tilden, al Alaska Airlines, care au susţinut iniţiativa Lufthansa, dar nu s-au pronunţat cu privire la ceea ce vor face în această privinţă companiile lor.

La rândul său, agenţiile de turism europene s-au pronunţat împotriva măsurii. În acest sens, Grupul European al Asociaţiilor Naţionale de Agenţii de Turism (ECTAA) a evaluat negativ anunţul Lufthansa, şi estimează la 5% costul suplimentar pe care l-ar implica această iniţiativă pentru agenţii iniţiativa companiei aeriene, care încearcă să facă presiuni asupra GDS-urilor pentru a scădea preţurile.

În timp ce Amadeus, GDS-ul lider pe piaţa europeană (a cărei listare pe Bursa de Valori suferă scăderi de la anunţul făcut de Lufthansa), a răspuns că această taxă a grupului aerian “va pune în dezavantaj agenţiile de turism şi clientul final. În plus, acest nou model va face dificilă comparaţia şi transparenţa, pentru că turiştii vor fi obligaţi să apeleze la mai multe canale pentru a căuta cele mai bune preţuri. În cele din urmă, întreaga industrie va termina prin a pierde cu acest nou model de distribuţie. Amadeus va continua să lucreze cu partenerii şi asociaţii săi, aşa cum a făcut întotdeauna, pentru a continua servind interesele călătorilor şi industria turismului”.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply