Air France KLM și piloții săi sunt de acord să dezvolte compania low cost Transavia

Air France KLM a primit miercuri aprobarea uniunii de piloți pentru a-și dezvolta filiala low cost Transavia, dincolo de cele 40 de aeronave permise de actualul acord. Uniunea Națională a Piloților de Linie (SNPL), organizația majoritară, a organizat un referendum intern în care 70% din filialele sale din grupul franco-olandez și-au exprimat acordul pentru a permite administrației sa aloce mai multe avioane acestei filiale

 

Ben Smith, CEO-ul grupului, a declarat că vor consolida rutele europene unde concurența cu alte companii low-cost este cea mai puternică

 

„Transavia își poate continua dezvoltarea fără a limita numărul de aeronave și în condiții economice echilibrate pentru grupul Air France KLM”, a declarat compania aeriană într-un comunicat. 

 

Acordul cu piloții, care nu au fost semnat de alte sindicate, pune capăt unui conflict care a pus probleme companiei în 2014, când neînțelegerea cu administrația anterioară a dus la una dintre cele mai dăunătoare greve, care a durat 14 zile și a costat 300 milioane de euro.

 

Tensiunea l-a determinat pe președintele și CEO-ul Air France KLM, Alexandre Juniac, să-și anunțe pe neașteptate plecarea și să prefere administrația Asociației Internaționale de Transport Aerian (IATA) și, ulterior, pe Jean-Marc Janaillac să demisioneze, pânp când canadianul Smith, primul lider non-francez al controalelor executive ale companiei, căruia sindicatul i-a acordat sprijinul.

 

Activitatea sa a fost de a îmbunătăți relatiile cu sindicatele, în special, cele ale piloților, care s-au opus creării a două statute, unul pentru Air France și altul pentru Transavia. 

 

Liderii actuali ai SNPL consideră că diferențele de muncă dintre piloții Air France și cele ale filialei sale low cost sunt acum minuscule, astfel că aceștia au aprobat acordul, aprobat de membrii săi la referendum. 

 

Noul acord menține interdicția Transavia să acopere rutele interne din Franța, care sunt rezervate de Air France și filiala sa Hop! Air France, dar i se permite să dezvolte baze în diferite orașe atât în țara de origine, cât și în altele din Europa. 

 

Rămâne de văzut modul în care sindicatele personalului de zbor și de la sol, precum și cele minoritare în rândul piloților. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.