Air France-KLM pierde 198 mil. € în 2014 din cauza grevelor

Air France-KLM a raportat o pierdere de 198 milioane de euro pentru anul 2014, a cărei rezultate au fost agravate de cele 14 zile de grevă a piloţilor săi din al doilea semestru împotriva planului de dezvoltare a filialei sale low cost Transavia, cu un impact estimat de 425 de milioane de euro în veniturile din exploatare ale grupului franco olandez.

Air France-KLM pierde 198 mil. € în 2014 din cauza grevelor

Air France-KLM pierde 198 mil. € în 2014 din cauza grevelor

 

Greva a obligat gupul să anuleze echivalentul a 4.750 milioane de euro în venituri pe kilometru oferit, a redus la 495 de milioane cifra de afaceri totală a grupului (330 de milioane în al treilea semestru şi 95 de milioane în al patrulea trimestru, ceea ce în parte s-a compensat cu o reducere de costuri de 70 de milioane de euro.

Air France-KLM s-a confruntat cu 100 milioane de euro pentru biletele emise care nu au fost utilizate şi s-a confruntat cu cheltuieli extraordinare de 52 milioane de euro pentru flota sa. De asemenea, impactul cursului de schimb a fost negativă, de 158 milioane de euro în veniturile din exploatare ale grupului.

“Rezultatele anului vorbesc de la sine, în pofida mediului economic dificil şi competitiv şi a impactului grevei piloţilor Air France, grupul poate atinge obiectivele sale prioritare de competitivitate şi reducere a datoriei”, a afirmat preşedintele grupului aerian, Alexandre de Juniac.

În pofida grevei, grupul şi-a redus cu 89,2% pierderile comparativ cu 2013, an pe care l-a încheiat cu “numere roşii” de 1.827 milioane de euro, aşa cum a reamintit joia trecută grupul franco-olandez.

Rezultatul operativ a fost negativ cu pierderi de 129 milioane de euro în 2014, comparativ cu profitul de 130 de milioane de euro de anul anterior.

 

Impactul grevei

Air France-KLM semnalează că dacă nu s-ar fi produs grevă, rezultatul brut din exploatare ar fi fost “mai mult decât dublu”, iar progresia acestuia de peste 50% în trei ani.

Profitul operaţional înainte de impozitare (Ebitda) pentru întreg anul a ajuns la 1.589 milioane de euro, cu 14,3% mai puţin decât în 2013, reprezentând cu 266 milioane de euro mai puţin. Astfel, corectat efectul grevei piloţilor, EBITDA ar fi crescut la 2.014 milioane.

Cifra de afaceri a grupului a fost de 24.912 milioane de euro, ceea ce reprezintă o scădere de 2,4%, comparativ cu cele 25.520 milioane de din aceeaşi perioadă a anului trecut.

În al patrulea trimestru, grupul a înregistrat un profit de 316 milioane de euro, comparativ cu pierderile de 1.176 milioane de euro de anul precedent, în timp ce Ebitda a fost de 316 milioane de euro, cu 66% mai puţin. Exclus impactul grevei, acesta ar fi de 411 milioane de euro.

Între octombrie şi decembrie, Air France-KLM a facturat 6.212 milioane de euro, cu 1,5% mai mult decât în 2013.

La 31 decembrie, datoria netă s-a ridicat la 5.410 milioane de euro, cu 1,1% mai mult decât acum un an, iar raportul datorie/EBITDA a fost de 3,4. Excluzând impactul grevei pilotilor, acesta s-ar ridica la 2,7 ori EBITDA. Obiectivul său este de a ajunge la un raport de 2,5 în 2017.

Grupul are un flux de numerar de 3.500 milioane de euro şi linii de credit disponibile de 1.770 milioane de euro, la care se adaugă 327 de milioane injectate în luna ianuarie după vânzarea pachetului de acţiuni deţinut la Amadeus.

 

Imapctul asupra Transavia

La rândul său, filiala Transavia a înregistrat un rezultat de exploatare negativ, cu pierderi de 36 de milioane de euro în 2014, cu 56,5% mai mult decât acum un an, în ciuda unei creşteri de 11,4% a numărului de pasageri transportaţi, la 9,9 milioane de pasageri. Cifra de afaceri a crescut cu 7,3%, la 1.056 milioane de euro.

În luna decembrie, Air France şi sindicatele au ajuns la un acord care a pus capăt grevei pentru dezvoltarea Transavia France în următorii cinci ani.

În cadrul acestui plan, Transavia France va avea 21 de avioane operative în timpul verii, comparativ cu cele 16 de acum un an, cu scopul de a deveni compania aeriană de referinţă pe Paris-Orly.

Dezvoltarea Transavia se va accelera în 2015 cu o creştere de 30% în Franţa, acoperind 44 de destinaţii şi cu o creştere a conexiunilor Flying Blue.

 

Previziuni 2015

Cu aplicarea planului strategic “Transform 2015”, compania aeriană a redus costurile sale unitare cu 7%.

În anul 2015, grupul va menţine o disciplină puternică în capacităţile afacerii de pasageri, cu o creştere de 1,1% a ofertei sale. Compania va ajusta capacitatea sa pe rutele de scurt şi mediu curier, aşteptând ca aceasta să ducă la o creştere de 7,5% a veniturilor sale.

Air France-KLM a decis să consolideze măsurile de ajustare a planului sau “Perform 2020”: reducerea cu 600 de milioane de euro programul său de investiţii 2015-2016, plecarea voluntară deja prevăzută a 800 de angajaţi, reducerea de 1,5% a costurilor unitare anuale în perioada 2015-2017.

 

Leave a Reply