Agențiile recriminează IATA preponderența sa în relațiile de afaceri

Masa de dezbatere „Provocările cheie pe piața distribuției biletelor de avion” organizată de în cadrul Summit-ului Asociațiilor Agențiilor de Turism care a avut loc la Sevilla, a devenit un motiv împotriva aroganței IATA în relațiile lor de afaceri cu retaileri, care au criticat impactul falimentelor companiilor aeriene asupra afacerii lor. 

 

Cel mai dur cu atitudinea companiilor aeriene a fost președintele Asociației Peruane de Agenții de Turism, Ricardo Acosta, acuzând IATA că nu privește decât interesele companiilor aeriene, în timp ce „agențiile nu au nici vocea nici votul” când se negociază. 

 

Ca exemplu a acestei relații comerciale inegale, el a explicat că în țara sa de origine companiile aeriene cer șase zile pentru plata lichidării biletelor, „și chiar am fost nevoiți să luptăm pentru a-l împiedica să fie redus la cinci zile”, în timp ce companiile aeriene plătesc între 30 și 60 de zile. 

 

De aceea, Acosta reamintește că „în Peru tot mai multe agenții preferă să nu fie IATA și lucrează cu un consolidator”.

 

El a insistat că „cea mai mare amenințare pentru agențiile de turism este compania aeriană în sine, deoarece acestea concurează cu noi” și a amintit că există companii aeriene din America Latină care vând pachete turistice. 

 

Președintele Asociației Agențiilor din Estonia și ultimul președinte al ECTAAMerike Hallik, au insistat asupra acestei „atitudini foarte arogante a IATA pe piețele mai mici”, cum este cazul estonienilor. „La întâlniri nu avem nicio ocazie să reflectăm opinia agențiilor de turism”, a denunțat el. 

 

Secretarul general al Asociației Companiilor Aeriene Regionale Europene, Montserrat Barriga, a avertizat că „companiile aeriene mici devin mai slabe”, în parte din cauza schimbărilor în noile sisteme de distribuție, cum ar fi noul standard NDC promovat de IATA, atunci când înainte exista doar GDS. 

 

Acesta este dezavantajul în care se află companiile aeriene mici, amintind că „17 companii au falimentat în Europa în ultimele 18 luni„. Doar una era o companie aeriană mare, cea a lui Thomas Cook, iar restul erau companii aeriene mici. „Este ceva impresionant”, s-a plâns ea. 

De la stânga la dreapta: Ricardo Acosta, Merike Hallik, William Cavendish, Guillaume Teissoniere, Montserrat Barriga, Juan Jesús Garcia.

 

Între timp, vicepreședintele de Distribuție al Emirates, William Cavendish, a apărat noul standard de distibuție al IATA, deoarece oferă o valoare adăugată mai mare produsului său, cu mai multe opțiuni pentru client, „iar aceasta nu putea fi oferită fără NDC”, dar a apărat rolul de intermediere a agențiilor de turism, care canalizează 65% din rezervările companiei Emirates. 

 

Directorul de Relații Instituționale pentru Europa al AmadeusJuan Jesús García, nu crede același lucru despre presupusele beneficii ale NDC, deoarece consideră că „nu va înlesni neapărat viața agențiilor de turism„. 

 

De fapt, el asigură că toate opțiunile oferite de NDC pot fi oferite de GDS și consideră că interesul companiilor aeriene în lansarea acestui nou standard se datorează faptului că, în acest fel, „au un control mai mare al clientului„. 

 

În fața noilor actori și sisteme care intră în competiție în sectorul de distribuție a călătoriilor, cum ar fi cazul gigantului Google, García a denunțat că „nu concurăm toți la același nivel și cu aceleași reguli de joc„. 

 

În opinia sa, „în acest mediu, va fi esențial să se asigure o concurență echitabilă și o alegere gratuită de către consumatori. Agențiile de turism și GDS sunt singurul mijloc care asigură că turistul poate compara în mod transparent prețul acestor bilete de avion, favorizând în același timp competitivitatea sectorului”. 

 

În concluzie, reprezentantul agențiilor din Peru a spus că „companiile aeriene trebuie să realizeze că agențiile sunt ca și angajații lor cei mai ieftini, nu concurenții lor„. 

 

La rândul său, moderatorul dezbaterii, Vicepreședintele Asociației Europene a Tehnologiei și Serviciilor de Turism (ETTSA)Guillaume Teissonniere, a ironizat cu agenții de turism că există viață dincolo de IATA„. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.