Shadow

Agențiile europene îndeamnă Bruxellesul să investigheze companiile aeriene

Asociația serviciilor de tehnologie de călătorie care reunește OTA și GDS (EU Travel Tech) și Asociația Europeană a Agențiilor de Turism și a Operatorilor de Turism (ECTAA) au sărbătorit decizia Comisiei Europene de a efectua o anchetă, împreună cu Rețeaua de Cooperare Europeană pentru Protecția Consumatorilor (Rețeaua CPC), privind practicile de anulare a companiilor aeriene în timpul pandemiei, dar cred că este o investigație care ar trebui „accelerată”. EU Travel Tech și ECTAA sunt sătule deja de atitudinea unor companii aeriene, care au refuzat în ultimul an să returneze bilete neutilizate. 

 

Într-o declarație comună, ambele asociații sunt de acord cu Comisia în privința faptului că restricțiile de călătorie au condus la anulări masive de zboruri, perturbând planurile de călătorie a milioane de europeni. „În acest context, mai multe companii aeriene nu și-au respectat în mod repetat obligația de a restitui clienților suma biletelor în timp util (7 zile) sau au impus vouchere în loc de rambursări, fie direct, fie prin intermediul agențiilor de turism”, denunță comunicatul. 

 

Decizia de a ancheta companiile aeriene a fost bine primită de industrie, însă EU Travel Tech (fost ETTSA) și ECTAA îndeamnă Comisia Europeană și rețeaua CPC să-și accelereze investigațiile și „să ia măsuri riguroase împotriva acelor companii aeriene care în mod constant nu își îndeplinesc obligațiile de a face față rambursărilor. 

Curtea de Conturi Europeană a anunțat un audit cu privire la drepturile pasagerilor de transport aerian în timpul crizei de COVID-19.

 

Președintele ECTAA, Pawel Niewiadomski, a îndemnat autoritățile competente să „acționeze rapid”. Amintiți-vă că „această practică nu este doar dăunătoare consumatorilor din întreaga Europa, cărora li se refuză dreptul legal de a primi rambursarea biletelor pe care nu le-au utilizat, ci afectează negativ și toate companiile prin care se vând biletele respective”. 

 

De fapt, el a adăugat că „agențiile de turism văd cum companiile aeriene refuză fără motiv să facă față rambursărilor de miliarde de euro către clienții lor, punând agențiile sub presiune financiară și reputațională, deoarece clienții lor solicită, de asemenea, rambursurări pentru biletele lor”. 

 

Mounier: „Complexitatea contextului actual nu justifică trecerea cu vederea drepturilor consumatorilor”. 

 

Ambele organizații amintesc că această încălcare a companiilor aeriene nu a trecut neobservată de organisme precum Curtea de Conturi Europeană, care a anunțat un audit privind drepturile pasagerilor transportului aerian în timpul crizei de COVID-19. Scopul anchetei este de a evalua cât de eficient a protejat Comisia drepturile pasagerilor și dacă actualul cadru juridic ale UE privind drepturile pasagerilor este adecvat pentru a face față crizei. 

 

La rândul său, secretarul general al UE Travel Tech, Emmanuel Mounier, a înțeles situația actuală, dar revendicativ cu drepturile pasagerilor. „Suntem conștienți că sunt vremuri fără precedent pentru toată lumea și mai ales pentru industria turismului. Cu toate acestea, complexitatea contextului actual nu justifică ignorarea drepturilor consumatorilor și aplicarea de practici care le sunt dăunătoare”, a spus el. 

 

Mounier salută decizia Comisiei Europene de a ancheta aceste practici care aduc un prejudiciu atât drepturilor pasagerilor cât și agențiilor de turism și speră că „Comisia va aplica măsurile necesare pentru a preveni aceste practici neloiale să se repete în viitor. 

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.