Agenṭii de turism virtuali, viitorul sectorului

Glenn Fogel, vicepreşedinte executiv al Priceline, anticipează un viitor apropiat, în care se poate rezerva o călătorie cu ajutorul unor asistenṭi virtuali, cum ar fi Alexa al lui Amazon şi o simplă comandă vocală. Atunci când îl vede pe Alexa sau Google Home, managerul se gândeşte că în curând utilizatorul va putea spune cu voce tare ceea ce doreşte şi îl va primi: “Oamenii vor spune “vreau să merg la Londra” şi dispozitivul va face totul fără ca persoana să facă ceva”.

Fogel, care îşi dedică o mare parte din timpul său să reflecteze asupra modului în care evoluează industria turismului online, se referă la dispărutul agent de turism atunci când vorbeşte despre cum se poate îmbunătăṭi sectorul. “Lucrul frumos înainte era ca agentul te cunoaştea, aveai o relaṭie cu acea persoană, ştia cine eşti, îṭi cunoştea familia, veniturile, ce tip de lucruri îṭi plac şi care nu. Această persoană lua toate deciziile bazându-se pe istoricul tău de călătorii şi alte elemente.

Şi ceea ce ar dori Fogel să trăiască, aşa cum recunoaşte în interviul acordat portalului Yahoo Finance, este aceeaşi experienṭă de rezervare, dar cu inteligenṭa artificială: agentul de turism virtual.

Agenṭii de turism virtuali, viitorul sectorului

Şi, după cum explică directorul Priceline, “dacă sunteṭi o familie de patru membri şi încercaṭi să rezervaṭi călătoria pe cont propriu, poate dura mult, mai ales dacă trebuie să rezervi cu o companie aeriană pe care nu aṭi mai folosit-o înainte, pentru că atunci trebuie să introduceṭi toate datele familiei dvs., informaṭiile personale de identificare, paşapoarte, date de naştere, adrese, etc.”. Aceste momente cheie, după cum indică Fogel, contribuie la ceea ce el numeşte o experienṭă problematică de “mare frecare”.

 

Mai multă eficienṭă la aeroport

Un alt aspect pe care îl poate îmbunătăṭi sectorul este încercarea de a face procesul la aeroport mai eficient. Pentru că, se întreabă el, de cate ori a trebuit să aştepṭi o oră pentru a putea trece controlul paşapoartelor sau doar să staṭi la coadă, aşteptând să treceṭi controlul de securitate?”.

Toate acestea, concluzionează el, “sunt puncte de fricṭiune care trebuie eliminate cât mai curănd posibil, dar trebuie să le facem într-un mod care să facă procesul mai agil, deoarece timpul pierdut aşteptând la o coadă este ceva nefericit. Avem nevoie de mai multă eficienṭă în acea parte din lume”.

Mai multe informaṭii în articolul “Roboṭi, următoarea revoluṭie a turismului“.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply