Aeroporturi: Va elimina identificarea biometrică paşapoartele?

Recunoaşterea facială a devenit în ultimii ani tehnologia fundamentală in identificarea biometrică c şi începe să aibă un special boom în cele mai aglomerate aeroporturi hub în tari care se simt ameninţate, deşi în actualul mediu geopolitic, orice parte a lumii este susceptibilă de a fi ţinta unui atac teroristPaşaportul începe să fie înlocuit cu controale biometrice, Asutralia a făcut acest lucru.

Sistemul de recunoaştere facială este o aplicaţie bazată pe calculator, care identifică automat o persoană într-o imagine digitală, analizând caracteristicile sale faciale,  extrase din imaginea sau cadrul unei surse video, comparându-le cu o baza de date.

 

Întârzieri din cauza terorismului 

Groupe ADP, operatorul aeroporturilor din Paris, a început să testeze noul software de recunoaştere facială în primul hub francez, Aeroportul Charles de Gaulle, pentru a accelera trecerea pasagerilor prin Imigrare, o procedură care a dublat întârzierile în al doilea aeroport din Europa din cauza traficului, din cauza controalelor mai detaliate realizate după atacurile teroriste.

După atentatele din Paris şi Niza, în 2015 şi 2016, statul francez a solicitat înregistrarea laptopului fiecărui pasager care trecea prin controlul frontierei, dublând numărul pasagerilor care trecea prin controlul frontierei, dublând numărul pasagerilor care aşteptau până la o oră pentru a trece, a spus ADP.

Amsterdam-Schiphol şi KML testeaza “îmbarcarea biometrică” (fotografie: KLM).

Amsterdam-Schiphol şi KML testeaza “îmbarcarea biometrică” (fotografie: KLM).

Acum, urmând tendinţa globală a aeroporturilor din America, Asia sau Orientul Mijlociu, doresc să accelereze procesul de identificare prin tehnologii digitale, incluclisv recunoaşterea biometrică, şi să accelereze trecerea prin aeroporturi, unde întârzierile sunt de obicei, mult mai frecvente şi mai enervante.

Singurul control rapid disponibil în aeroporturile pariziene este un sistem automat pentru cetăţenii francezi care scanează paşapoartele lor biometrice şi amprentele digitală, dar doar 3% dintre cei care trec prin Charles de Gaulle utilizează sistemul, implementat în 2009. Noul software al Vision-Box va verfica imaginele paşapoartele cu feţele pasagerilor din cele 28 de ţări ale Uniunii Europene, crescând numărul de persoane care vor fi identificate cu tehnologia biometrică până la 20% din media de 180.000 de utilizatori care trec zilnic, a spus Frank Goldnadel, şef de operaţiuni aeroportuare.

ADP are 37 de maşini în uz cu Parafe şi a comandat până în 2021 încă 87 de masini. CEO-ul operatorului de aeroport, Augustin de Romanet, a delarat într-o şedinţă de informare, că Guvernul ar investi în acest tip de echipament dar, în absenţa fondurilor,  ADP a investit iniţial circa şase milioane de euro pentru a elimina blocajele.

 

Îmbarcarea rapidă şi uşoară

Aeroportul Amsterdam Schiphol şi KLM au demarat un proces de trei luni de “îmbarcare biometrică”, o îmbarcare unică fără a fi nevoie de a arăta permisul de îmbarcare sau paşaportul. Pasagerii se urcă în avion rapid şi uşor printr-o uşă specială care îi recunoaşte după feţele lor.

Cu acest test, aeroportul şi compania aeriană doresc să studieze tehnologia de recunoaştere facială, viteza sistemului, fiabilitatea şi uşurinţa în utilizare, precum şi experienţa pasagerilor. Scopul final este de a face procesul cât mai rapid şi uşor posibil pentru pasagerii noştri, spun ei. Este necesar ca pasagerii să se înregistreze mai întâi, ceea ce presupune scanarea paşaportului, permisul de îmbarcare şi faţa pasagerului. În ceea ce priveşte confidenţialitatea, datele vor fi utilizate numai pentru test, fiind şterse după 10 ore.

 

Numai biometric

Australia este prima ţară care înlocuieşte paşaportul cu controale biometrice. Recunoaşterea irisului, a amprentelor digitale şi a feţei va fi noua procedura de securitate care va intra în ţară. Ei speră ca în 2020 să nu mai fie necesară intervenţia umană pentru 90% din intrări. Iar în Statele Unite, firma de analiză biometrică Clear se extinde la 22 de aeroporturi importante, deşi aceasta din urmă percepe călătorilor 170 de dolari pe an pentru a fi înregistraţi în baza de date.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply