Aeroporturi inovatoare: idei care îmbunătăţesc managementul şi experienţa pasagerului

Industria transportului aerian investeşte din ce în ce mai mult în inovaţie şi tehnologie care să ducă la un serviciu şi operaţiuni mai eficiente şi, în cele din urmă, la o experienţă de călătorie mai bună pentru pasageri. Unele aeroporturi materializează idei ingenioase care par scoase direct din romane SF.

În Spania, a început ca un program pilot în aeroporturile Madrid-Barajas şi Barcelona-El PratAena implementează în reţeaua sa inovatoarea tehnologie a beacon-urilor, care permite furnizarea pasagerului de informaţii directe şi în timp real despre zborurile sale, ori timpurile de trecere pe la filtre, documentaţia necesară înainte de îmbarcare, oferte comerciale, localizare, afiări şi alte servicii.

Aeroporturi inovatoare: idei care îmbunătăţesc managementul şi experienţa pasagerului

Aeroporturi inovatoare: idei care îmbunătăţesc managementul şi experienţa pasagerului

Beacons sau ibeacons sunt dispozitive mici care emit semnale de unde scurte printr-un dispozitiv smartphone sau similar, şi necesită interacţiunea cu o aplicaţie instalată, care în cazul Aena este gratuită. Acest lucru va facilita şi va optimiza trecerea prin aeroport a pasagerilor, de la sosirea lui până la momentul îmbarcării, îmbunătăţindu-şi experienţa. Chiar şi în călătoria de întoarcere, pot să îi amintească locaţia maşiniei lor în parcare.

De asemenea, companiile le pot utiliza pentru a comunica cu pasagerii lor. Această tehnologie este deja utilizată în aeroporturile Heathrow, Gatwick, Luton, Miami, Paris-Charles de Gaule, New York, Chicago şi Dallas.

 

Aeroporturi fără controlori

Turnul de control al Aeroportului Internaţional din Örnskölsvik, în  nordul Suediei, este gol şi nu din lipsa traficului, ci pentru că Suedia a testat din vara anului 2014 controlul aeroportului de la distanţă. Traficul aerian este controlat de la Aeroportul din Sundvall, la mai mult de 150 de kilometri distanţă. Costrolorii acestui aeroport primesc toată informaţia împreună cu o vedere de 360 de grade a aeroportului, colectate direct cu camere high definition, prin intermediul unui sistem care include microfoane şi camere video în infraroşu pentru atunci când se formează ceaţă, împreună cu senzori metreologici care măsoara viteză vântului şi presiunea atmosferică. Sistemul a fost dezvoltat de compania suedeză Saab, specializată în tehnologia pentru aeroporturi mici cu foarte puţin trafic sau care sunt inaccesibile, ajutându-le să menţină activitatea pentru a le face sustenabile sau rentabile. Experiementul a luat sfârşit de curând şi acesta va deveni primul aeroport din lume controlat prin radio.

 

Control de la distanţă de bagaje

Aeroportul din Toulouse-Blagnac, al cincilea ca mărime din Franţa, va fi primul aeroport din această ţară care implementează o soluţie software pentru controlul la distanţă a bagajului de mână, numită CheckpointEvo, în parteneriat cu Optosecurity şi SmithsDetection, lider în eficienţa operaţională şi detectarea ameninţărilor pentru siguranţa aeroporturilor şi a altor infrastructuri critice. Soluţia software permite controlul de la distanţă a bagajului de mână pentru mai multe puncte de control. Scanarea bagajului cu imagini de rază x este trimisă în timp real pentru localizarea controlului centralizat, unde grupul de agenţi de siguranţă efectuează analiza imaginilor. Proyectul a început în vara, în două rânduri în Hall D Checkpoint din interiorul aeroportului. Obiectivele sale sunt de a creşte siguranţa, productivitatea punctului de control, performanţa gestiunii pasagerilor şi reducerea costurilor de operare.

 

Validarea automată

Aeroportul Internaţional din Abu Dhabi a lansat un nou sistem automat de validare a permisului de îmbarcare, dezvoltat de firma de consultanţă SITA, pentru a face mai rapidă şi mai uşoară experienţa de călătorie. Cunoscut ca un Sistem de Autentificare al Documentului Turistului (TDAS, acronimul în limba engleză) automatizat, înainte de a trece pe la control, ticket-ul original, mobil sau scos la imprimantă acasă de către pasager. Acesta uşurează procesul şi evita cozile lungi, reducând timpul său de aşteptare şi stresul. Abu Dhabi este primul aeroport din Orientul Mijlociu care utilizează această tehnologie.

Câinii nu vor trebui să stea la coadă la toaleta copacului în Aeroportul din Chicago.

Câinii nu vor trebui să stea la coadă la toaleta copacului în Aeroportul din Chicago.

Propuneri neobişnuite

Cel mai important Aeroport Internaţional O’Hare din Chicago, mereu în concurenţă cu cel din Atlanta pentru primul loc din lume pentru traficul de pasageri, a remodelat recent instalaţiile sale şi, reformele sale au inclus o baie pentru câini, prima care a fost instalată într-un aroport. Managerii săi spun că a fost proiectat ţinând cont de utilizarea găinilor ghid pentru nevăzători şi de asistenţă pentru persoanele cu handicap. Baia pentru câini este echipată cu un post de 1 m lăţime şi 0,5 lungime, cu gazon artificial, un hidrant în miniatură şi un sistem de irigare automat pentru a spăla urina cainelui. O adevărată uşurare pentru ca nu mai trebuie să stea la coadă lala toaleta copacului.

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply