Shadow

Adio luxului autentic pe mare: Crystal Cruises se închide

Crystal Cruises își încetează definitiv operațiunile, a raportat Cruise News, citând o declarație făcută la bordul echipajului Crystal Symphony. Nava a fost pusă sub sechestru pe 5 februarie după falimentul companiei care deține compania de transport maritim Genting Hong Kong, iar compania a raportat deja că flota Crystal va fi administrată de V. Ships Leisure și compania Alvarez & Marshall Asia Ltd. și H&R Services Limited vor fi lichidatorii provizorii.

Compania de croazieră care a ridicat ștacheta luxului pe mare în ultimele trei decenii se confruntă cu un embargo asupra a două dintre navele sale pentru facturile de combustibil neplătite, a concediat personal, și-a închis birourile, a anulat călătoriile, în principiu până în aprilie și mai, și lasă o urmă de datorii cu mii de pasageri cu rezervări și agenții de lux care ii vând produsele.


După ce compania sa mamă, Genting Hong Kong, a depus faliment la începutul lunii ianuarie, Crystal Cruises a anunțat pe 19 ianuarie 2022 că suspendă călătoriile pe navele sale Ocean și Expedition până la data de 29 aprilie 2022 și că va naviga pe râuri până la sfârșitul lunii mai 2022.

Prăbușirea companiei-mamă Genting Hong Kong, profund afectată de consecințele coronavirusului asupra turismului mondial, este cauza închiderii definitive a Crystal Cruises, fondată în 1988 de compania japoneză de transport de marfă Nippon Yussen Kaisha (NYK).

A fost o decizie extrem de dificilă, dar prudentă, având în vedere mediul de afaceri actual și evoluțiile recent cu compania noastră mamă, Genting Hong Kong”, a declarat la acea vreme președintele Crystal, Jack Anderson.

Peninsula Petroleum Far East, cu sediul în Singapore, a dat în judecată Crystal Cruises și Star Cruises, deținute tot de Genting Hong Kong, pentru facturi neplătite de peste 4,6 milioane de dolari neplătite.

Având în vedere această plângere a fost emis un ordin de embargo pentru una dintre navele lor. În SUA, un judecător din Miami a emis un mandat de sechestru pentru navele Crystal Symphony și Serenity, care operau în juridiscția ei.

Cele două nave au fost puse sub sechestru în fața Insulelor Bahamas la data de 7 februarie.

Pe 7 februarie, ele au fost abordate și confiscate în apele pe lângă Freepot, Bahamas. Doar echipajul se afla la bord la momentul procedurii. Ambele au deviat spre insula Bimini din Bahamas, încercând să evite porturile americane după emiterea mandatului de sechestru.

Ultimii pasageri Crystal Cruises și-au încheiat călătoria în Antarctica cu Crystal Endeavour, așa cum era reprogramat pe 4 februarie. Era primul sezon de expediții pe continentul înghețat, o aspirație pe care compania și-o pusese în urmă cu 5 ani.

Pasagerii ultimelor itinerarii de croazieră în Caraibe pe navele rechiziționate ulterior debarcarseră la sfârșitul lunii ianuarie în Bimini. Crystal Cruises s-a ocupat de transportul clienților către Fort Lauderdale (SUA) și odată ajunși pe teritoriul american, compania nu s-a mai făcut responsabilă de călători, potrivit Tourinews.

Într-un anunț făcut membrilor echipajului, căpitanul Crystal Symphony a spus că sechestrul a fost „nefericit”, dar „de fapt destul de așteptat”.

Deși compania de croazieră nu a comentat, o sursă din interior familiarizată cu chestiunea a declarat pentru USA Today că avizele de reziliere a contractului de muncă au fost emise personalului din SUA începând cu această săptămână. Mai mulți angajați ai Crystal Cruises au postat despre închidere pe rețelele sociale, dar au refuzat să comenteze.


Cea mai recentă publicatie de pe site-ul Crystal Cruises raportează o serie de adrese de e-mail pentru întrebările agenților și clienților, deoarece și-a închis centrul de apel din 19 ianuarie. Contact cu Crystal Cruises.

Semne de slăbiciune

„Suspendarea operațiunilor va oferi echipei de management a Crystal oportunitatea de a a evalua starea actuală a afacerilor și de a examina diverse opțiuni pentru a merge mai departe”, se spune în acea publicație, anterioară anunțului de vineri, 11, către echipaj de către managerii companiei.

Până vineri, site-ul web al companiei de croazieră de lux încă spunea: „Vom continua să acceptăm noi rezervări pentru călătorii viitoare prin intermediul site-ului nostru web fără plăți în avans până la 1 martie 2022. 

La începutul pandemiei, Crystal Cruises și Genking, „dăduseră deja unele semne de slăbiciune economică și s-a comentat că se clatină din punct de vedere economic”, spune Raisa Rivas, în El Nuevo Día din Puerto Rico.

Acele zvonuri s-au risipit când navele de croazieră s-au întors să navigheze, când Serenity a fost prima din Bahamas, în iulie 2021, subliniază ea, și totul indica faptul că au supraviețuit debaclului provocat de coronavirus. Dar acum, și numai la șapte luni de la acea reluare a călătoriilor, două dintre cele trei nave ale sale, Sumphony și Serenity, și-au lăsat pasagerii fără a-și finaliza călătoria, ducându-i cu feribotul din Bimini, Bahamas, către Florida.

„Acest lucru mă întristeaza foarte tare. Acesta a fost un produs de ultra-lux care fascina oamenii atât de mult încât atunci când se întorceau din călătorie spuneau că nu vor să se întoarcă la nicio o altă linie de navă. Gastronomia sa rafinată, apartamentele, tratamentul fin și cald al angajaților săi și experiența totală de lux au făcut-o unică„, a declarat pentru el Nuevo Día Maritza Tose, președintele First Class Services, care a reprezentat Crystal Cruises pentru Puerto Rico si Caraibe timp de peste 10 ani.

Întrebări pentru rambursări

Crystal Cruises a oferit rambursări și credit de croazieră clienților afectați din cauza suspendării călătoriilor, dar nu este clar ce se va întâmpla acum.

Clienții care au rezervat croaziere cu carduri de credit ar trebui să contacteze companiile lor de carduri de credit, deoarece unii oferă acoperire incorporată de protecție a călătoriei. Călătorii care au achiziționat asigurare de călătorie ar trebui, de asemenea, să se consulte cu acei furnizori de acoperire. 

Laziza Lambert, director de comunicații strategice și afaceri publice pentru Cruise Lines International Association, a declarat pentru USA Today că politicile specifice de rambursare ale companiilor de croazieră por fi găsite în contractele de rezervare disponibile la consilierii de călătorie și la compania de croazieră.

FMC a indicat vineri că asiguratorii terți și companiile de carduri de credit sunt cunoscute că oferă rambursări „mai rapide și mai complete”.

„Orice proces de reclamație stabilit de Comisie limitează în prezent rambursarea doar la porțiunea oceanică a tarifului de croazieră fără să includă plățile pentru servicii secundare, cum ar fi biletul de avion, transportul terestru, tururi sau cazare”, a spus FMC.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.