Accor investeşte 225 mil. € în transformarea sa digitală

La un an după anunţarea noii strategii a grupului şi redefinirea modelului de afaceri în jurul a HotelServices şi HotelInvest, Accor a anunţat noua sa strategie digitală, în care va investi 225 milioane de euro.

Potrivit companiei, planul Leading Digital Hospitality se bazează pe o aproximare globală a provocărilor din mediul digital, într-un context al pieţei marcat de accelerarea schimbărilor tehnologice şi evoluţia rapidă a comportamentului clienţilor.

Conceput în jurul a 3 axe (clienţi, angajaţi şi parteneri) acest plan strategic are ca scop integrarea digitală în tot traseul clientului, îmbunătăţirea ofertei partenerilor investitori şi consolidarea cotei de piaţă a Grupului în domeniul distribuţiei. Planul se sprijină pe doi pilari: infrastructura informatică şi managementul datelor. Acesta este structurat în jurul a 8 programe a căror prime rezultate se vor vedea din 2015.

Sébastien Bazin, preşedinte şi CEO a spus că “transformarea la care s-a angajat Accor este în acelaşi strategică, digitală şi de management. Aceasta include toate provocările digitale cu scopul de a face din Grup un jucător cheie într-un sector de profundă transformare. Accor este cel mai mare operator hotelier din lume şi are resurse importante şi un know-how de neegalat. Combinarea punctelor noastre forte şi noua noastră ambiţie digitală, vom extinde excelenţa noastră operaţionala la tot lanţul valoric al industriei pentru a anticipa mai bine aşteptările clienţilor noştri şi consolida poziţia noastră de lider pe termen lung”.

Accor investeşte 225 mil. € în transformarea sa digitală

Vivek Badrinath, directorul general adjunct de Marketing, Digital, Distribuţie şi Sisteme Informatice a adăugat că “ne angajăm să acţionăm în toate domeniile care constituie experienţa Accor. Toate părţile interesate, clienţi, angajaţi şi parteneri, trebuie să fie afectaţi pozitiv de această transformare digitală profundă de mutare spre mobil, personalizare şi fluiditatea traseului clienţilor noştri”.

Un plan de investiţii ambiţios de 5 ani

Punerea în aplicare a acestui plan este asigurată printr-un Comitet Digital şi diverse comisii dedicate fiecărui program.

Accor alocă specific 225 de milioane de euro între 2014 şi 2018, pentru a asigura setul de iniţiative. Această sumă va fi împărţită între investiţii (Capex) cu 55% şi cheltuieli de exploatare (Opex) cu 45%.

60% din investiţii au ca obiectiv consolidarea rezultatului grupului îmbunătăţind soluţiile de back office, iar 40% va fi destinat câştigării de cote de piaţă şi optimizarea costului unitar de distribuţie.

Sébastien Bazin, a declarat că “această transformare profundă da grupului Accor o capacitate reală de schimbare pe scară largă”.

Un plan integral care se sprijină pe opt programe

Patru programe sunt axate pe beneficiile clienţilor:

– Mobile First, pentru a însoţi mutarea spre utilizarea dispozitivelor mobile ca smartphone-uri şi tablete, Accor implementează o aplicaţie mobilă care reuneşte totalitatea serviciile, înainte, în timpul şi după şedere.

– Customer Centric, cu dezvoltarea şi exploatarea bazelor de date pentru monitorizarea şi punerea în comun a feedback-ului clienţilor pe o platformă centralizată ‘Voice of the Guests‘.

– Seamless Journey, pentru a favoriza experienţa clienţilor în fiecare etapă a traseului sau: soluţii de plată, rezervare cu un singur clic, înregistrarea online şi card virtual Le Club Accorhotels.

– Mice & BtoB, cu dezvoltarea de soluţii digitale inovative pentru companii (rezrvări online ale spaţiilor de seminarii) şi integrarea crescută a serviciilor BtoB pe site-ul de rezervări la nivel mondial accorhotels.com.

În plus fata de programele pentru clienţi, planul include programe pentru angajaţi şi parteneri ai grupului:

– Employee Friendly, pentru a simplifica sarcinile legate de primire cu utilizarea de tablete şi smartphone-uri, trainingul online şi a favorizarea schimbului de cunoştinţe datorite reţelei sociale a companiei AccorLive.

Owner & Franchise Centric, pentru a face din Accor cel mai eficient şi transparent partener, oferind propietarilor solutţilor globale de Pricing şi Revenue Management şi un portal specific cu informaţii şi servicii personalizate şi un proces de facturare optimizat.

Planul digital se bazează pe instrumente existente care continuă să evolueze: TARS (The Accor Reservation System sau Sistem de Rezervări Accor), un instrument puternic de distribuţie care centralizează astăzi 59% din rezervările Grupului şi are mai mult de 5 milioane de rezervări zilnice; accorhotels.com, site-ul de rezervări multibrand al grupului care gestionează o măsură de 45.000 de rezervări zilnice. Disponibile în 32 de versiuni geo-localizate şi 16 limbi (18 limbi în 2015), propun un nou serviciu de planificare de călătorii “My trip planner”, care permite clientului să-şi planifice sejurul în peste 70 de destinaţii din întreaga lume; şi Le Club Accorhotels, programul de loialitate multibrand al grupului, care s-a extins cu mai mult de 3 milioane de noi membrii în 2014.

 

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply