Shadow

Accor achiziționează SBE și negociază cu Ennismore pentru a fi lider în lifestyle

Accor a anunțat că a preluat controlul deplin asupra activelor grupului SBE, inclusiv a brandurilor sale hoteliere Delano, Mondrian, SLS și Hyde; împreună cu majoritatea brandurilor sale de alimente și băuturi, precum Cleo, Fili’a sau Carna de Dario Cecchini. Accor finalizează astfel operațiunea începută acum doi ani, când a cumpărat 50% din SBE Entertainment cu 274 de milioane de euro. Dar a comunicat, de asemenea, începutul negocierilor exclusive cu Ennismore pentru a crea „cel mai mare operator de stiluri de viață în lume în sectorul ospitalității, concentrându-se pe unul dintre segmenetele industriei pentru a crea „cel mai mare operator de stiluri de lifestyle în sectorul ospitalității, concentrându-se pe unul dintre segmentele industriei cu cea mai rapidă creștere”. 

 

Viitoarea fuziune a acțiunilor dintre Accor și Ennismore va da naștere, potrivit surselor operațiunii, „unei noi entități autonome fără active deținute (model asset light), care va reuni un portofoliu de neegalat de branduri de talie mondială precum The Hoxton, Gleneagles, Delano, SLS, Mondrian, SO/, Hyde, Mama Shelter, 25h, 21c Museum Hotels, Tribe, JO&JOE și Working From. Noua entitate își va avea sediul la Londra și va lua numele de Ennismore”. 

 

Pashan Pasricha, fondatorul și CEO-ul Ennismore, și Gaurav Bhushan, CEO-ul diviziei Lifestyle al Accor, vor deveni co-CEO-uri ai entității comune, alături de „o echipă de management internațional cu experiență, cu o înaltă pregătire, ai cărei membri provin din diverse branduri și industrii din întreaga lume. Accor va fi acționarul majoritar al noii entități, Sharan Pasricha deținând o poziție minoritară importantă”. 

 

La începuturile sale, entitatea comună va fi formată din 12 branduri cu 73 de hoteluri în funcțiune, cu un portofoliu ferm de peste 110 unități și alte aproximativ 70 în negocieri, pe lângă 150 de restaurante și baruri de destinație. 

 

Odată cu rețeaua actuală și cu evoluțiile în curs de desfășurare, platforma lifestyle ar trebui să realizeze un EBITDA (profit brut de exploatare) de peste 100 de milioane de euro la jumătatea perioadei, ținând cont de faptul că proiectul generează sinergii semnificative de costuri de aproximativ 15 milioane de euro pe an. 

 

Pentru a forma această societate mixtă, Accor a anunțat deja achiziționarea de acțiuni de la partenerii săi SBE, Mama Shelter și 25h. Operatiunea prevede, de asemenea, crearea unei companii care va păstra toate activele închiriate sub numele de brand ale noii entități. Transferul contractelor de leasing existente va avea un efect pozitiv de 52 de milioane de euro asupra datoriei nete consolidate a Accor în 2020. 

SLS Dubai este unul dintre hotelurile Grupului SBE care va fi deschis în 2021.

 

Sub conducerea lui Sharan Pasricha și Gaurav Bhushan, fiecare brand își va păstra cultura și scopul unic, susținut de fiecare echipă și cu sprijinul deplin al fondatorilor săi, inclusiv al familiei Trigano, fondatorii Mama Shelter; Cristoph Hoffman, fondatorul 25h; Sam Nazarian, fondatorul SBE; Laura Lee Brown și Steve Wilson pentru 21C, iar Melissa si Mark Peters pentru Tribe

 

Proiectare și digitalizare

În dezvoltarea noii companii, aceștia își vor uni forțele, după cum indică sursele operațiunii, „un studio intern de creație globală care proiectează interioare premiate și comunicare de brand; o echipă de experți în tehnologie digitală care inovează experiența oaspeților; o echipă de experți în tehnologie digitală care inovează experiența oaspeților; și o echipă de specialiști în restaurante și baruri care creează concepte unice înrădăcinate în cartierele lor”. 

 

Astăzi, operatțunile Accor pe segmentul stilului de viață reprezintă aproximativ 5% din oferta sa și peste 25% din proiectele sale. Creșterea se va accelera, cu o prezență în Europa și Statele Unite, și o expansiune în Asia Pacific, Orientul Mijlociu și America de Sud. 

 

Se preconizează că închiderea operațiunii va deveni efectivă în primul semestru al anului 2021, deoarece este supusă procesului de consultare a angajaților și autorizațiilor obișnuite de reglementare pentru proiectate de acest tip. 

 

În ultimii nouă ani, așa cum a subliniat fondatorul și CEO-ul său, Sharan Pasricha, „misiunea noastră cu Ennismore a fost întotdeauna să creăm branduri hoteliere care să inspire descoperirea. Sunt pasionat de modul în care brandurile te fac să te simți, de la experiența digitală personalizată la design. Cu o echipa incredibilă de operatori și creativi în jurul meu, am extins The Hoxton în întreaga lume; Gleneagles reinventat; și a creat concepte unice de restaurant și bar. Această alianță interesantă cu Accor, cu o cultură și un scop de brand în centrul modelului său de afaceri, ne permite să ne reunim pentru a construi portofoliul nostru combinat de branduri unice de lifestyle, pentru a accelera creșterea și a explora noi piețe

Hotelul Tribe Orleans este unul dintre hotelurile pe care Accor le are în proiect pentru acest brand.

 

Pentru Gaurav Bhushan, CEO al diviziei Lifestyle al Accor, „unirea forțelor cu talentele echipelor Sharan și Ennismore va fi un pas important în strategia de dezvoltare a Accor. Cu această combinație, adunăm un portofoliu de neegalat de branduri unice care atrage proprietari, parteneri și invitați, susținut de cel mai mare fond de talente din industrie, industrie, instrumente de distribuție și de ultimă generație și o ambiție comună de a continua să crească și să inoveze”. 

 

La rândul său, Sébastien Bazin, președintele și CEO-ul Accor, a subliniat că „stilul de viață, divertismentul și locurile cu suflet au fost în centrul strategiei nostre de dezvoltare și creștere în ultimii ani. Cu această operațiune conducem industria ospitalității prin crearea unui ecosistem mai mare și cu creșterea rapidă a brandurilor de clasă mondială. Lifestyle este un sector condus de antreprenori pasionați și neînfricați, care depășesc constant limitele unei viziuni reinventate de a călători prin lume. Această nouă colaborare puternică va deveni motorul creșterii noastre viitoare interesante„. 

 

Operațiune SBE

Achiziționarea celorlate 50% din grupul SBE răspunde, așa cum a subliniat Accor, „strategiei de simplificare asset light și ambiției de a accelera ritmul în sectorul hotelier cu stil de viață în creștere rapidă„. De fapt brandurile lor vor fi fundamentul platformei globale de lifestyle global a Accor, ALL (Accor Live Limitless). Tranzacția de schimb numerar și active implică o investiție de către Accor de 300 de milioane de dolari (250 de milioane de euro), prin răscumpărarea datoriei SBE. 

 

SBE operează în prezent 22 de hoteluri, cu peste 40 proprietăți în curs de desfășurare, care s-au dublat de la investiția inițială a Accor în 2018, pentru a li se alătura viitoarelor deschideri cheie, cum ar fi Mondrian London și SLS Dubai în 2021. 

 

Eldridge, o companie cu o rețea unică de afaceri in domeniul financiar, tehnologic, imobiliar și de divertisment, a achiziționat cele două active rămase ale SBE: Hotelul Hudson din New York și Delano din Miami

 

În paralel, Sam Nazarian preia controlul deplin al platformei Disruptive Restautants Group (DRG) deținută de SBE și a celor 15 restaurante și cluburi de noapte, împreună cu o participație majoritară la C3, un actor specializat în afacerea bucătăriilor digitale și a piețelor gourmet. 

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.