A alerga şi a pedala cu agenţiile de turism

Mii de ciclişti şi alergători care circulă săptămânal pe drumuri, parcuri naturale nu abandonează activitatea preferată în vacanţă, dimpotrivă. Sunt din ce în ce mai mulţi cei care îşi organizează vacanţa în jurul pasiunii lor sportive. 

Odată cu creşterea turismului sportiv, cu ciclismul şi competitiile de alergare ca stele strălucitoare, agenţiile de turism şi turoperatorii se specializează sau proiectează produse adaptate la nevoile acestei nişe în plin avânt.

Cicloturism

Ciclismul este un sport individual, care de obicei se practică în grup. Nişte grupuri care, în cele mai multe cazuri sunt formate, mai degrabă decât pentru afinităţi şi gusturi personale, pentru o formă fizică asemănătoare care asigură un ritm similar pe ruta. Deşi, nu lispsesc lupii solitari care preferă să-şi planifice singuri rutele sau expediţiile.

În Europa, potrivit Federaţiei Europene a Cicliştilor, se înregistrează aproximativ 2.300 de milioane de călătorii cicloturiste pe an, din care 20 de milioane includ un sejur de cel puţin o noapte de cazare. Acest lucru înseamnă un impact economic de 44.000 de milioane de euro pe an. Şi printre ţările cu cea mai mare activitate iasă în evidenţă Germania, unde impactul economic este de 11.000 milioane de euro, urmată de Franţa, Marea Britanie, Suedia, Olanda, Finlanda, Italia, Polonia, Ungaria şi, pe locul zece Spania, unde impactul economic este de 1.600 milioane de euro.

Acesta este un sport care, în plus faţă de practicarea lui de mai multe ori pe săptămână în mediul local, plecând cu bicicleta de acasă în majoritatea cazurilor, acesta poate fi practicat şi ca făcând parte dintr-o categorie de călătorie de vacanţa. O categorie de călătorii în care bicicleta face parte din bagaj (cu excepţia cazului în care este închiriată la destinaţie) şi care este planificată în funcţie de rutele pe care doreşte să le facă.

Organizarea acestor călătorii depinde de ţara de origine a ciclistului. În Germania, prima piaţă europeană de cicloturism, preferinţa celor mai mulţi cicloturişti este cumpărarea de călătorii prin intermediul agenţiilor de turism şi operatori specializaţi, având în vedere ca în majoritatea cazurilor destinaţia este internaţională. Ca un exemplu, poate fi citată agenţia detailistă şi revânzatoare Easy-Tours, care are Mallorca ca destinaţie stea, dar organizează, de asemenea, călătorii cu bicicleta în Austria, Alpi şi chiar Tanzania. În cazul acestei agenţii, pachetele includ transport, cazare, alimentaţie de specialitate, închiriere de biciclete şi organizarea rutelor, în ceea ce reprezintă pachetul tipic de cicloturism.

Un cicloturist, a cărui pasiune pentru bicicleta îi condiţionează o parte din concediul anual pe baza hobby-ului său, îl determina să investească, în cazul ciclismului rutier, între 2.000 şi 10.000 de euro pe o bicicletă asemănătoare cu cele care se văd în Tururi.

 

Maratoane

Competiţiile de alergare (sau running) au un profil de atlet predominant urban, care practică hobby-ul sau doar în grupuri mici şi care, ajunşi la un anumit nivel de forma fizică îşi stabilesc provocări mai mari, ca maratonul ca şi obiectiv legendar, sau semimaraton ca şi pas intermediar, şi competiţiile populare de aproximativ 10 kilometrii, ca scenă pentru a-si testa forţele de mai multe ori pe an.

Fără îndoială, pentru atleţii amatori care sunt capabili să acopere 42.195 de kilometri, în trei sau cinci ore, maratonul este un vis pe care încearcă să-l facă realitate şi pentru care dedica un an întreg de antrenamente. Pentru început participă la maratonul din oraşul sau din cel mai apropiat oraş. Dar odată încercat, şi dacă experienţa nu a fost dezastruoasă, mulţi alergători iau în considerare posibilitatea de a alerga la cele mai legendare maratoane: Tokyo (februarie), Boston (aprilie), Berlin (septembrie), Chicago (octombrie) şi New York (noiembrie).

Deşi nu este uşor să ai acces la o bandă pentru chip-ul de cronometrare, având în vedere că există o cerere în exces. De fapt, în unele competiţii se fac trageri la sorţi de bande, deşi un alt filtru eficient este că atletul sa ateste un brand, stabilind o limită de acces. Iar alţi organizatori de maratoane vând pur şi simplu on-line benzile de participare la preţuri variind între 70 şi 200 de euro. Problema, în ultimul caz este ca benzile se vând foarte rapid, în câteva ore şi cu un an înaintea competiţiei. Unele competiţii ajung să concentreze aproximativ 50.000 de alergători.

Dar există o modalitate de a avea banda garantată, dar mai scump. Opţiunea este de a cumpăra un pachet complet la o agenţie de turism specializată, care în afară de transport şi cazare include şi banda.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply