74% din agenţii de turism consideră noile tehnologii o oportunitate de afaceri

74% din agenţii de turism văd în noile tehnologii o oportunitate de afacere, în timp ce 64% consideră P2P a fi concurenţă neloială, conform sondajului realizat de CEAV (confederaţia spaniolă de agenţii de turism) în timpul celui de-al treilea Summit mondial al asociaţiilor de agenţii de turism.

74% dintre participanţi la sondajul interactiv realizat de Confederaţia Spaniolă de Agenţii de Turism (CEAV) în cadrul celui de-al treilea Summit de Asociaţii de Agenţii de Turism, văd noile tehnologii ca o oportunitate de afaceri. Acest lucru este evidenţiat de acest eşantion la care au participat mai mult de 150 de persoane, inclusiv, furnizori, agenţi de turism de pe cele cinci continente şi reprezentanţi ai industriei de turism, care a avut loc între 4 şi 6 noiembrie a acestui an în Euskadi, Spania.

Din rezultatele sondajului interactiv rezultă, de asemenea, că un procent ridicat de respondenţi (64%) consideră că economia de colaborare este concurenţă neloială. În contrast, există o legătură între cei care cred că activitatea unor companii ca Airbnb sau Blablacar face parte din economia de colaborare şi cei care cred contrariul. De asemenea, 64% consideră aceste companii ca fiind noi furnizori, în timp ce doar 22% resping această teză.

 

Relaţiile cu furnizorii

În ceea ce priveşte relaţiile dintre furnizori şi agenţii de turism, mai mult de jumătate dintre respondenţi, respectiv 64% consideră agenţiile de turism ca şi partenerii şi 22% le include în rândul concurenţilor. Pe de altă parte, în conformitate cu 60% din participanţii la sondaj, cel mai costisitor canal pentru furnizor sunt vânzările directe, în timp ce doar 24% indică agenţiile de turism. La întrebarea de ce furnizorii încurajează vânzarea directă, 44% atribuie acest lucru controlului mai mare al consumatorilor şi 39% motivelor economice.

O altă problemă evidenţiată de acest studiu, realizat printr-un sistem de televoting, este cine oferă plusvaloare agenţiilor de turism, dacă furnizorii, consumatorii sau ambii. În acest sens, 19% crede că consumatorii, 36% furnizorii şi 48% crede că ambii.

De asemenea, studiul include întrebări legate de evaluarea evenimentului, rezultând că prezentarea Asociaţiei Olandeze de Agenţii de Turism şi Operatori de Turism (ANVR) cu privire la călătoriile viitorului a fost cea mai apreciată de la Summit, urmată de cea cu privire la programul de pasageri al IATA. În cele urmă, 84% dintre respondenţi afirmă că intenţionează să participe la următoarea ediţie a acestui eveniment, care este o iniţiativă lansată de CEAV în 2013.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply