2018 va marca o nouă eră în gestionarea bagajelor

Bagajele reprezintă unul dintre elementele principale luate în considerare pentru a măsura satisfacţia în experienţa de călătorie a pasagerilor de transport aerian. Nerespectarea livrării la sosire va avea drept rezultat ca amintirile bune despre serviciul de zbor şi de la bord, în care companiile aeriene adesea investesc, dispar în câteva secunde

Pe de altă parte, costurile asociate recuperării şi livrării valizei către pasageri, estimate Asociaţia Internaţională de Transport Aerian (IATA) la 10 dolari (8,8 euro) bucata, vor reduce rapid marjele de profit, fără a ţine cont de munca şi timpul suplimentar al personalului pentru a se ocupa de client, localizarea bagajului şi a se adresa altor companii aeriene sau aeroporturi implicate.

Cu toate acestea, industria se pregăteşte pentru un salt cualitativ mare în gestionarea bagajelor începând cu luna iunie 2018, termen stabilit de IATA pentru monitorizarea totală a bagajelor în toate zborurile, ceea ce va însemna fără îndoială o nouă eră în această zonă critică a transportului aerian de pasageri.

2018 va marca o nouă eră în gestionarea bagajelor

2018 va marca o nouă eră în gestionarea bagajelor

Mandatul IATA

Companiile membre IATA, care concentrează 83% din traficul aerian global planificat,  sunt în curs de implementare a Rezoluţiei 753, care ar trebui să intre în vigoare începând cu luna iunie 2018.

Aceasta implică o transformare digitală totală a manipulării bagajelor, susţinută de inovaţiile tehnologice inteligente. Companiile aeriene vor trebui să monitorizeze  fiecare piesă de bagaj, de la începutul zborului, în momentul în care pasagerul da bagajul sau companiei, până la sfârşit, când este primit pe banda de bagaje a aeroportului, în conformitate cu mandatul IATA. În plus, informaţia monitorizată va fi împărtaşită tuturor agenţilor implicaţi.

 

Economii importante

Pentru aceasta, IATA promovează, împreună cu SITA, implementarea tehnologiei de identifcare prin radiofrecvenţa (RFID), care poate monitoriza cu precizie bagajul pasagerilor în timp real în momentele cheie ale călătoriei, şi va permite sectorului de transport aerian să economisească mai mult de 3.000 milioane de dolari (2.667,5 milioane de euro) în următorii şapte ani, plus o reducerea de până la 25% a numărului de bagaje prost gestionate până în 2022. Unele companii aeriene mari şi aeroporturi au introdus deja tehnologia RFID, la care se adaugă faptul că este compatibilă cu tehnologia existentă de coduri de bare.

Compania aeriană americană, Delta Airlines o foloseşte deja cu o rată de succes de 99% în monitorizarea valizelor. Costul mediu de utilizare a acestei tehnologii este de 0,1$ pe pasager, generând în acelaşi timp economii de peste 0,2 USD per pasager, potrivit IATA.

În special, aceştia subliniază faptul că tehnologia RFID va aborda gestionarea defectuoasă în timpul transferului de bagaje de la un avion la altul în zborurile de legătură, unul dintre domeniile cheie, identificate de SITA şi IATA, în care se produce cel mai mare număr de incindente, căuzând 47% din întârzierele în livrare, şi în care tehnologia ar putea contribui la îmbunătăţirea ratelor de gestionare a bagajelor. Aceştia subliniază faptul că tehnologia RFID va asigura că aeroporturile, companiile aeriene şi agenţii de handling fac monitorizarea pieselor de bagaj în fiecare etapă a călătoriei şi se asigură că pachetul corect este încărcat pe zborul corect.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply