10 provocări ale destinaţiilor turistice în marketingul online în 2017

O piaţă atât de exigentă, cum este cea turistică necesită ca părţile interesate să ţină pasul. Brandurile de destinaţii ca şi canalizatoare de valoare, sunt obligate să ofere călătorului motive pentru a consolida procesul de luare a deciziilor. Iată unde poate exista o lipsă de corespondenţă, mai ales dacă destinaţia nu reuşeşte să fie la momentul potrivit şi în modul oportun. 2017 trebuie să fie un an în care multe destinaţii să se angajeze cu călătorul, şi să nu fie şterse de pe listă (aşa cum fac mulţi).

Complexitatea şi profesionalizarea imaginii digitale ale brandurilor necesită ca destinaţiile turistice să se angajeze într-o cursă dificilă pentru vizibilitatea online. Noile provocări cu care se confruntă orice tip de destinaţii, atât mari cât şi mici, care trebuie să gestioneze resurse limitate pentru a apărea, în din ce în ce mai complicatul proces de luare a deciziilor a călătorului.

 Destinaţiile turistice se confrunta cu provocarea de a conecta cu cererea cu o mare nevoie de personalizare şi de miză pentru îmbunătăţirea experienţei.

Destinaţiile turistice se confrunta cu provocarea de a conecta cu cererea cu o mare nevoie de personalizare şi de miză pentru îmbunătăţirea experienţei.

Un element online vital pentru un brand este site-ul său. Brandurile de destinaţii sunt vârful de lance al vizibilităţii online pentru multe afaceri locale de turism şi o oglindă în care se reflectă angajamentul faţă de anumite segmente de piaţă. Un exemplu foarte clar ar fi publicul Milenials sau Generatia Z, care nu îşi pot imagina luarea deciziilor fără a trece prin filtrele pe care le obţin de pe Internet.

Pentru 2017 şi privind spre noile provocări cu care se confruntă destinaţiile turistice ca actor-cheie în experienţa turistică, extragem o critică constructivă a ceea ce ar trebui să fie o parte din liniile de acţiune. Scopul acestui articol este împuternicirea destinaţiilor  turistice din punct de vedere al rentabilităţii şi comercializării online, deoarece a identifica randamentul investiţiilor trebuie să fie indispensabil pentru destinaţii în 2017.

1. Adaptarea la noile hipersegmente de piaţă. Este important să ştii să identifici noile tendinţe de piaţă care concectează cu oferta turistică a destinaţiei. Destinaţiile pot acţiona în calitate de modelatori ai ofertei lor, promovând iniţiative care conectează cu potenţialii clienţi.

2. CRM-ul integrat la nivelul destinaţiei pentru personalizarea experienţei. Identificarea utilizatorului destinaţiei prin baze de date proprii, ar facilita comunicarea directă. Obiectivul este acela de a personaliza la maxim sejurul şi a adapta produsul cu privire la cunoştinţele pe care le are călătorul ca individ.

3. Provocarea early booking-ului şi last minute-uluiprin destinaţie. Suntem obişnuiti să corelăm “last minute” cu factorul preţ. Obiectivul este ca destinaţia să schimbe conceptul şi să vireze spre experienţe exclusive, o comunicare axată pe dispozitivele mobile şi propune de planuri rapide şi imediate unui utilizator care nu are timp.

4. Transmiterea identităţii locale la nivel online.Comunicarea turistică virează spre standarde estetice şi de conţinut care nu permit vizualizarea nuanţei identităţii care există în majoritatea destinaţiilor. Comunicarea autenticităţii la nivel estetic şi la nivel de produs este unul dintre cele mai ambiţioase obiective cu care se confruntă destinaţiile.

5. Provocarea adaptării dispozitivului mobil. Experienţa de navigare online complet adaptată la dispozitivele mobile este esenţiala. Potrivit raportuluiTripBarometer 2015 al TripAdvisor, 8% din călători rezervă călătoria lor de pe un dispozitiv mobil. O tendinţă în creştere care conectează atractivitatea destinaţiilor plecând de la conţinutul lor.

6. Reţelele sociale necesită investiţii.(Publicitate şi Conţinut). Poziţionarea organică pierde rezistenţă faţă de traficul de plată. Căile de a nu mai pierde relevanţă sunt miza pentru un conţinut de înaltă calitate şi o investiţie foarte măsurată în publicitate, făcută pe segmente de piaţă identificate.

7. Renovarea şi diferenţa de oferta turistică. Utilizarea conceptului de perturbare pentru a genera produsul turistic, astfel că este nevoie de a trăi experienţe noi.

8. Punerea în aplicare a programelor de loialitate la nivel de destinaţie. Scăderea costurilor de captareprin intermediul recurenţei de călători captati anterior, acesta este una dintre provocările cu care se confuntă multe destinaţii. A paria pe aceşti călători care găsesc la o anumită destinaţie încrederea necesară, ar facilita poziţionarea în mintea călătorului atunci când decide destinaţia de vacanţă sau tipicile ieşiri.

9. Promovarea şi gestionarea unei bune reputaţii online în cadrul destinaţiei.În cazul în care există un conţinut viral, acesta este opinia propiilor călători. A o gestiona, fideliza şi a-i oferi vizibilitatea necesară pe propiul site al destinaţiei, este esenţial ca şi conţinut şi ca valoare adăugată. De asemenea, atrage după sine creşterea timpurilor de permanenţă, un factor important la nivel SEO.

10. A avea conţinut de la terţe părţi.Destinaţiile trebuie să profite de cunoştinţele şi conţinutul pe care îl generează călătorul în mod altruist. Conţinutul de la terţi este cheie în marketingul destinaţiilor turistice, iar miza trebuie să fie includerea vocii călătorului chiar în comercializare.

10+1. Măsurarea şi monitorizarea randamentului campaniilor. În ciuda a cât de greu este pentru destinaţie să gaseacă formule care să permită monetizarea. Prin urmare, scopul final al destinaţiei trebuie să fie generarea de vizibilitate, dar mai ales a găsi rentabilitate investiţiei.

Aceste linii pot servi de Check-list pentru a planifica strategia destinaţiei pentru acest an. Călătorul are anumite nevoi şi se adaptează din ce în ce mai bine la schimbări, iar acest lucru necesită inovarea continuă a agenţilor care trebuie să ţină pasul. Destinaţia trebuie să profite de resursele sale şi de cunoştintele despre loc pentru a valorifica marele său potenţial.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply