10 acţiuni pentru a identifica segmentele obiective ale afacerii tale

Faptul de a putea analiza poziţia afacerii noastre pe piaţă în raport cu consumatorii şi concurenţii, facilitează intrepretarea şi implementarea unei strategii digitale. Având instrumentele şi cunoştinţele potrivite, este posibilă adaptarea unei strategii care urmăreşte îmbunătăţirea experienţei călătorului şi a rentabilităţii pe care acesta o generează pentru compania noastră.

Una dintre principalele probleme pe care le găsim la nivel de afaceri, atunci când luăm în considerare o strategie de marketing digital, este, de obicei, sarccina de a identifica clienţii asupra cărora ne vom concentra eforturile. Adunarea cunoştinţelor corecte pentru a fi eficienţi atât în conţinut cât şi în formă şi mediile pe care le vom folosi atunci când comunicăm, devine o artă. Tehnologiile, cum sunt Big Data sau ceea ce este cunoscut sub numele de Small Data, vor fi catalizatorul acţiunilor noastre. A profita de cunoştintele noastre împreună cu cele oferite de piaă devine un avantaj competitiv, care ne va face agili atunci când luăm decizii.

10 acţiuni pentru a identifica segmentele obiective ale afacerii tale

10 acţiuni pentru a identifica segmentele obiective ale afacerii tale

Putem identifica şi diferenţia segmente de piaţă pe baza compotamentului consumatorilor, a problemelor demografice şi a stilului de viaţă. Obiectivul de segmentare a clienilor pentru afacerea noastra va fi dezvoltarea de acţiuni de marketing care să crească menţinerea clienţilor, să sporească vânzările încrucişate şi să ne poziţionăm pe pieţe cu nevoi specifice. Pentru a baza segmentele noastre de piaţă pe ceva mai mult decât în vizualizări şi bun-simţ, propunem o listă de acţiuni pentru a justifica cine sunt clienţii noştri şi de ce lucrăm într-o linie sau în alta.

  1. Extrageţi toate informaţiile posibile din instrumentul dvs. de analiză web . Site-ul companiei este axa pe care se concentrează imaginea digitală a oricărei de afaceri. Traficul primit de pe site-ul nostru va fi primul filtru pentru a analiza caracteristicile pe care le are principalul nostru interesat. La acest canal, de obicei, avem o mulţime de trafic interesat de brandul nostru, şi prin urmare, poate fi modalitate excelentă de a lua pulsul clientului asupra căruia are efect brandul.
  2. Efectuaţi modele de comportament în funcţie de nivelul cheltuielilor în afacerea ta. Este normal să credem că forţa de vânzări digitală nu va fi la fel pentru un client care generează 1.000 ca şi pentru altul care generează 10.000. Filtrarea bazei de date a afacerii noastre ne va permite să condiţionăm costul de achiziţie şi să creştem bugetul pentru a atrage anumii călători.
  3. Analizaţi călătorul recurent care solicită asiduu produsul dvs. Cel mai mare interes pentru o afacere trebuie să fie loialitatea şi recurenţa unui călător deja captat. Trebuie luaţi în considerare aceşti călători, şi pot fi “răsfăţaţi” prin avantaje faţă de ceilalţi fără ca această informaţie saăse afle, este esenţial pentru a ne asigura o cotă de piaţă şi o rămăşiţă constantă. Costul de achiziţie joacă aici, de asemenea, un rol important, deoarece avem un client care consumă produsul nostru şi care vine la noi cu un cost 0 în mod repetat.
  4. Contabilizarea clienţilor care vin pin referinţe de la alte site-uri. Analizând originea sau plataformelor care ne aduc anumiţi călători ne raportează informaţii cu privire la segmentul, sau piaţa concretă, pentru care suntem interesanţi, OTA-urile sau influenţatorii la nivel de destinaţii sunt agenţi foarte sensibili la anumite segmente care trebuie luate în considerare.
  5. Studiaţi tipul de client de proximitate. Identificarea obiectivelor de atracţie asupra cărora afacerea noastră crează un impact deosebit ne poate furniza informaţii foarte valoroase. Efectuarea de cercuri concentrice ale afacerii noastre şi direcţionarea a unei părţi din strategia noastră pe anumite raze de acţiune, ne permite să concentrăm bugetele dacă atragerea călătorilor de proximitate este obiectivul nostru.
  6. Analizaţi utilizatorul care foloseşte canalele sociale. Reţelele sociale, pe lângă faptul că reprezintă o sursă importantă de trafic, sunt un filtru fantastic, pentru a şti care sunt uilizatorii din spatele interacţiunii cu conţinutul. Analizarea trendului consumului de conţinut, precum şi gradul de interes al acestuia, ne va ajuta să ne adaptăm strategia prin intermediul acestor canale, precum şi produsul oferit în ceea ce priveşte afacerea.
  7. Solicitaţi informaţii de la călătorii care vizitează destinaţia.Pentru a identifica utilizatorii care vizitează o destinaţie, birourile turistice colectează de obicei anumite date, în special despre locul de rezidenţă sau naţionalitatea călătorului. În acest fel, putem să aflăm pieţele care manifestă interes pentru un anumit loc, şi astfel să adaptăm strategiile în funcţie de atracţia reala pentru acesta.
  8. Realizarea de sondaje clienţilor din baza ta de date pentru a confirma informaţiile colectate.Pentru a îmbogăţi baza de date a afacerii, şi fără a fi prea insistenţi, pot fi colectate informaţii care să ne ajute să generăm modelele necesare. Dacă ne gândim ca factori precum a avea un animal de companie sau anumite hobby-uri sunt importante, se poate cere direct călătorului să indice acest lucru printr-un formular.
  9. Crează un perfil de călător nemulţumit utilizând comentariile negative de pe profilurile sociale.La fel cum ne străduim să identificăm profilurile călătorilor care sunt interesaţi de afacerea noastră, nu mai puţin important este să avem prototipul utilizatorului nesatisfăcut. Interesul acestei acţiuni constă în analiza modului în care afectează un factor atât de determinant cum este percepţia realităţii şi modul în care aceasta se manifestă în acest tip de călător.
  10. Analizarea ofertelor concurenţei directe pentru a identifica segmentele sale. Colectarea informaţiilor publice maxime a concurenţei noastre ne permite să avem un punct de vedere comercial cu privire la aceasta.  Este clar că realizarea unei analize în ceea ce priveşte ofertele, tarifele, cuvintele cheie utilizate pe pagina web sau platformele frecventate, ne permit să găsim segmentul de piaţă pe care se concentrează concurenţa noastră.

Strângerea tuturor acestor informaţii ne va permite să avem o viziune a ceea ce se întâmplă în jurul afacerii noastre şi, mai presus de toate, al călătorilor noştri potenţiali. A determina cine este interesat de produsul nostru şi a optimiza strategia noastră digitală prin intermediul realităţii datelor ne va permite să fim mai eficienţi şi să generăm clienţi mai mulţumiţi şi în acelaşi timp mai profitabili. Cunoaşterea ne permite să avem un control mai mare al acţiunilor noastre şi această capacitate trebuie să aibă un impact direct asupra îmbunătăţirii unei experienţe din ce în ce mai personalizată.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply